علل کُند شدن روند تکمیل نیروگاه‌ های ۲ و ۳ بوشهر چیست؟

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر علل کُند شدن روند تکمیل نیروگاه‌ های ۲ و ۳ بوشهر چیست؟
علل کُند شدن روند تکمیل نیروگاه‌ های ۲ و ۳ بوشهر چیست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: امکان دارد، نیروگاه‌ های ۲ و ۳ بوشهر طی ۸ سال وعده داده شده، تکمیل نشود اما در صورت وجود گشایش اقتصادی امکان افزایش سرعت ساخت و تکمیل نیروگاه‌ ها وجود دارد تا بتوان مقداری عقب ماندگی ها را جبران کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، بیان داشت: تامین منابع مالی عامل کند شدن روند ساخت و تکمیل نیروگاه‌ های دو و سه بوشهر شده است و برای رفع این مشکل پیشنهاداتی را قرار است، به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه کنیم و در صورت پذیرش، کار تکمیل، تسهیل خواهد شد.

نیروگاه هسته‌ای بوشهر تا دو روز آینده وارد مدار تولید می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
نیروگاه هسته‌ای بوشهر تا دو روز آینده وارد مدار تولید می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، با بیان اینکه اکنون هزار مگاوات برق هسته‌ ای تولید می‌ شود و با تکمیل نیروگاه های ۲ و ۳ بوشهر این میزان به ۳ هزار مگاوات خواهد رسید، گفت: هر کدام از نیروگاه‌ ها هزار مگاوات برق تولید خواهند کرد، البته اکنون سه سال از زمان آغاز ساخت این دو نیروگاه می‌ گذرد و برای تکمیل به ۵ سال دیگر زمان نیاز است.

وی در گفتگو با خانه ملت ادامه داد: تکمیل هر کدام از نیروگاه‌ ها ۸ سال به طول خواهد انجامید تا بتوانند وارد مدار شوند. اکنون تا حدودی در پرداخت اقساط خود به روس ها به دلیل مسائل اقتصادی و تحریم ها دچار مشکل شده‌ ایم و نتوانسته‌ ایم به موقع مبالغ را پرداخت کنیم و این موضوع موجب کند شدن، روند تکمیل و ساخت نیروگاه‌ ها شده است.

صالحی تاکید کرد: امکان دارد، نیروگاه‌ های ۲ و ۳ بوشهر طی ۸ سال وعده داده شده، تکمیل نشود اما در صورت وجود گشایش اقتصادی امکان افزایش سرعت ساخت و تکمیل نیروگاه‌ ها وجود دارد تا بتوان مقداری عقب ماندگی ها را جبران کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: برای رفع مشکل مالی و تامین هزینه‌ های ساخت نیروگاه‌ های ۲ و ۳ بوشهر قرار است، پیشنهاداتی را به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه کنیم و در صورت تایید آنها، این پیشنهاد به هیئت وزیران ارسال خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала