زنان باردار مجاز به واکسیناسیون با "اسپوتنیک-وی" شدند

© AFP 2023 / Nhac Nguyenزنان باردار مجاز به واکسیناسیون با "اسپوتنیک-وی" شدند
زنان باردار مجاز به واکسیناسیون با اسپوتنیک-وی شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
اشتراک
وزیر بهداشت روسیه، گفت كه وزارت بهداشت ممنوعیت استفاده از واكسن اسپوتنیک وی را برای زنان باردار لغو كرد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه، در جلسه هیئت رئیسه شورای هماهنگی برای مبارزه با کووید-۱۹ اعلام کرد: امروز، با در نظر گرفتن نتایج مثبت مطالعات بالینی در مورد ایمنی واکسن و همچنین داده های ذخیره در مورد اثر و ایمنی در آزمایشات بالینی و دوره پس از تزریق، متخصصان تصمیم گرفتند موارد منع مصرف استفاده از واکسن گام-کوو-واک را در زنان باردار لحاظ کنند.

ثبت واکسن تک مؤلفه ای روسی اسپوتنیک-لایت در قرقیزستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
ثبت واکسن تک مؤلفه ای روسی "اسپوتنیک-لایت" در قرقیزستان

بنابراین وی توضیح داد: امکان واکسیناسیون زنان باردار با خطر بالای ویروس که سیر شدید بیماری با عفونت ویروس کرونا در حال انتشار است، فراهم است.

موراشکو هفته گذشته اعلام کرد، که چنین تصمیمی می تواند اتخاذ شود. در آن زمان، تعداد زنان باردار آلوده به ویروس کرونا در حال نزدیک شدن به ده هزار نفر بود، در حالی که برخی از آنها به شدت بیمار بودند.

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در تمام مناطق روسیه انجام می شود، در آگوست سال ۲۰۲۰، وزارت بهداشت اولین واکسن جهان را برای پیشگیری از کووید-۱۹ ثبت کرد، که توسط مرکز تحقیقات الکتروشیمی گامالیا تهیه شده است.

همچنین در روسیه واکسن هایی علیه کووید-۱۹ همچون "اپی واک کرونا" از مرکز وکتور روسپاتربنادزور و "کووی واک" که توسط مرکز چوماکوف آکادمی علوم روسیه ساخته شده است.

در اوایل ماه مه، در مورد ثبت چهارمین واکسن داخلی "اسپوتنیک-لایت" شناخته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала