دبیر کل سازمان ملل: تحریم های آمریکا علیه ایران لغو شود

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر 11 سپتامبر: اعلام همبستگی دبیرکل سازمان ملل با قربانیان تروریسم
11 سپتامبر: اعلام همبستگی دبیرکل سازمان ملل با قربانیان تروریسم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
اشتراک
دبیر کل سازمان ملل متحد در یازدهمین گزارش خود در مورد اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، بازگشت آمریکا به برجام را اقدامی مناسب دانست و از واشنگتن خواست تحریم ها علیه ایران را لغو و معافیت ها را تمدید کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، در این گزارش که در آستانه نشست ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) شورای امنیت منتشر شده است، اظهار داشت از تعاملات دیپلماتیک اخیر که از آوریل ۲۰۲۱ و در مورد کمیسیون مشترک در مورد این توافق برجسته انجام می شود، دلگرمم چرا که فرصتی را برای ایران و آمریکا فراهم می‌کند تا به اجرای کامل و موثر برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) بازگردند.

وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
آمریکا اظهارات رئیس دفتر روحانی مبنی بر لغو تحریم‌های بیمه، نفت و کشتیرانی را رد کرد

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: از ایالات متحده درخواست می‌کنم تحریم‌های مندرج در این طرح را لغو و معافیت‌ها در رابطه با تجارت نفت با جمهوری اسلامی ایران و پروژه‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در چارچوب برجام را تمدید کند.

مقام ارشد سازمان ملل افزود: این مراحل برای تسهیل اجرای کامل و صحیح برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) مورد نیاز است تا مردم ایران از منافع ملموس برجام اطمینان حاصل پیدا کنند.

گوترش به طرح "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران" در واکنش به اقدام ایالات متحده آمریکا و کاهش تعهدات هسته ای اشاره کرده و با اشاره به نصب سانتریفیوژهای جدید برای غنی سازی اورانیوم ، گزارش داده ایران سطح غنی سازی را به ۶۰ درصد رسانده است.

در این گزارش به فعالیت های بازدارندگی ایران و پرتاب ماهواره با همکاری روسیه نیز اشاره شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала