امیر قطر: روابط دو کشور قطر و ایران متمایز و عالی است

© AP Photo / Pool/Brendan Smialowskiتمیم بن حمد التانی امیر قطر
تمیم بن حمد التانی امیر قطر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
اشتراک
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر در گفتگوی تلفنی با ابراهیم رئیسی، انتخاب ایشان را تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر در گفت‌وگوی تلفنی با ابراهیم رئیسی، ضمن تبریک به منتخب ملت، روابط دو کشور را متمایز و عالی توصیف کرده و تاکید کرد این روابط تحت هدایت رئیس جمهور منتخب، توسعه بیشتری خواهد یافت.

امیر دولت قطر با اشاره به اینکه در دوره اخیر شاهد تحولات و پیشرفت‌های بسیار خوبی را در روابط دوجانبه بوده‌ایم، سرعت گرفتن فعالیت کمیسیون‌های اقتصادی دو کشور را از نمونه‌های توسعه روابط دو کشور بر شمرد.

گرافیک اقتصادی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2021
رشد اقتصاد ایران در سال جاری چقدر خواهد بود؟

وی در ادامه افزود:« اکنون ما از شرایط سختی عبور کردیم و باید در کنار هم باشیم و به هم کمک کنیم».

رئیسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تقدیر از تبریک دولت و ملت قطر، گفت: «پیوندهای میان دو ملت ایران و قطر چنان قوی و مستحکم است که تکانه‌های مختلف نتوانسته است خللی در آن وارد کند. «امنیت جمعی» بخش اصلی «دکترین سیاست خارجی منطقه‌ای» دولت جدید است که می‌تواند « صلح و ثبات » را برای کشورهای منطقه و « آرامش و رفاه » را برای ملت‌ها به ارمغان بیاورد.

اولویت اصلی دیپلماسی اقتصادی دولت جدید، همسایگان ایران خواهند بود، « هم‌افزایی» میان « مناسبات سیاسی» و « تعاملات اقتصادی» ایران و قطر الگوی مناسبی برای تحقق « همگرایی اقتصادی منطقه‌ای» خواهد بود. « ثبات و پایداری امنیت جمعی» در گرو به صفر رساندن مداخلات بیگانگان در مناسبات منطقه‌ای است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала