نماینده روسیه: شرکت کنندگان در مذاکرات برجام تقریبا به خط پایان رسیده اند

© Photo / IRNAمذاکرات وین
مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
اشتراک
شرکت کنندگان در گفتگوهای وین در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) در مورد برنامه هسته ای ایران عملاً به خط پایان رسیده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این موضوع روز چهارشنبه توسط سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر خارجه روسیه در بیست و پنجمین کنفرانس سالانه سرمایه گذاران روسیه اعلام شد.

وی گفت: "می توانم بگویم كه ما عملاً به خط پایان رسیده ایم و این اغراق نیست. اما  همانطور كه ​​ می گویند، آخرین مرحله دشوارترین مرحله است."

ریابکوف گفت ، آخرین مذاکرات در مورد احیای برجام در وین ممکن است ظرف چند روز پس از آغاز آن پایان یابد اما در صورتی که طرفین همه تناقضات فعلی را برطرف کنند. "من کاملاً خوش بین هستم. من فکر می کنم که این روند نه ماه ها بلکه چندین هفته طول خواهد کشید. اما اگر تمام تصمیمات لازم گرفته شود ، اگر همه کارها قبل از دور بعدی گفتگوهای وین انجام شود، می توان این روند را طی چند روز به پایان رساند".

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2021
پرایس: آمریکا در بازگشت همه طرف ها به رعایت شرایط برجام ذینفع است

به گفته معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه  در حال حاضر شرکت کنندگان در روند مذاکرات درک درستی از شکل نتیجه نهایی دارند. "این فقط تصمیمات سیاسی است که در پایتخت کشورهای متبوع گرفته می شود. ما از آنها می خواهیم این کار را انجام دهند. البته ، این امر به ایالات متحده و ایران بستگی دارد. زمینه های خاصی وجود دارد که ایالات متحده از از دیدگاه ما، باید در انها انعطاف پذیری بیشتری نشان دهد.و ایرانی ها نیز باید در رابطه با برخی از مسائل سیاسی بلند پروازهای کمتری داشته و از موضع گیری های مبتنی بر ژست گیری خودداری ورزند. "

علاوه بر این ، ریابکوف تأکید کرد که پس از احیای برجام "به تلاش های دیپلماتیک بیشتری نیاز خواهد بود." وی در پایان گفت: "به طور كلی ، اگر بخواهیم تصویر را بطور وسیع تر ترسیم كنیم ، باید گفت بازگرداندن برجام منطقه ای یعنی لغو بیشتر تحریم های آمریكا ، پایان كار نخواهد بود."

در وین از ماه  آوریل، مذاکرات رو در رو بین ایران و پنج کشور میانجی بین المللی با هدف بازیابی توافق هسته ای ایران در شکل اصلی آن لغو تحریم های آمریکا علیه ایران، انجام تعهدات هسته ای ایران و بازگشت ایالات متحده به برجام انجام شده است. نمایندگان کشورهای عضوبرجام  نیز بدون مشارکت ایران در حال رایزنی های جداگانه با هیئت آمریکایی هستند. در ابتدا انتظار می رفت که همه هیئت ها کار را در پایان ماه مه و سپس در اوایل ماه ژوئن به پایان برس

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала