تحلیل کاربران از رای آوردن همزمان ۴ بانو در انتخابات شورای شهر بوکان + عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / صندوق رای
صندوق رای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک، در انتخابات شورای شهر که در روز جمعه در سراسر ایران برگزار شد، طی یک اتفاق استثنایی در ایران، ۴ بانو در شهر بوکان، استان آذربایجان غربی توانستند وارد شورای شهر شوند.

 

ژیلا عبدی، با کسب ۲ هزار و ۷۵۰ رای، نفر اول این دوره شورا‌های بوکان بوده است. همچنین گلاویژ حسینی" با ۲ هزار و ۴۷ رای و "پخشان سلیمی" با ۲ هزار و ۴۳ رای جایگاه نفر ششم و هفتم را آن خود کرده و بعنوان اعضای اصلی شورای شهر انتخاب شدند. از بین اعضای علی‌البدل نیز "هانا چالاک" با هزار و ۷۱۲ رای به شورای شهر بوکان راه یافته است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от تبلیغات ارزان دایرکت (@sekans_4)

 

این حضور کم سابقه زنان در عرصه رقابت انتخابات شورای شهر آن هم در شهر کوچکی همچون بوکان، توجه برخی از کاربران و رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. گفته شده است که در بین شهر‌های آذربایجان غربی و اطراف بوکان به جز تکاب و پیرانشهر، هیچ بانویی نتوانسته منتخب این دوره از انتخابات شورای شهر شود.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от زریان موکریان (@ziryanmukryan)

عده‌ای از کاربران معتقدند که این انتخاباتی جنسیتی بوده و زنان این شهر باعث افزایش آراء هم جنسانشان شده اند. عده‌ای دیگر بر این عقیده هستند که ظاهر زیبای این بانوان احتمال انتخاب شدنشان را بالا برده است. اما در مقابل برخی دیگر بر این نظرند که ارتباط خوب این کاندیدا با مردم و باز کردن گره از مشکلات آنان در مقام وکیل توانسته است که حمایت مردم را بر انگیزد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от زریان موکریان (@ziryanmukryan)

بعضی از کاربران نیز عنوان کردند که کاهش میزان مشاکت مردم بوکان در انتخابات، علتی بر پیروزی زنان شورای شهر بوکان بوده است. گروهی از کاربران نیز این اتفاق را به فال نیک گرفته و معتقدند که نسبت به آینده شهر بوکان و حضور بیشتر زنان در عرصه های سیاسی و فرهنگی خوشبین هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала