ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

© Depositphotos.com / Welcomiaکارت سبز
کارت سبز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
اشتراک

لاتاری یکی از راه های دریافت گرین کارت آمریکا است که هرساله برگزار می شود. برنامه لاتاری گرین کارت به صورت یک قرعه کشی انجام می شود و دولت “آمریکا” از این طریق به ۵۵۰۰۰ نفر در سراسر جهان گرین کارت اعطا می کند. 

با توجه به ماهیت قرعه کشی لاتاری گرین کارت، افراد از همه کشورهای واجد شرایط شانس دریافت گرین کارت را دارند، به شرطی که مراحل ثبت نام در این قرعه کشی را کاملا درست و دقیق انجام دهند.  برنده خوش شانس لاتاری تقریبا از تمام حقوقی که یک شهروند آمریکایی دارد بهره مند می شود.

به گزارش کارت سبز تمام مردم جهان می توانند شانس یک زندگی خوب در ایالات متحده آمریکا را داشته باشند. با این حال، تعداد بالای مهاجران از کشورهایی مانند مکزیک و چین، منجر به عدم تعادل بین ملیت های مختلف در آمریکا شده است و به همین علت برخی از کشورها در لاتاری شرکت داده نمی شود، اما کشورهای مانند ایران و افغانستان هر ساله در لیست کشورها ی واجد شرایط شرکت قرعه کشی هستند.

چه کسی می تواند در قرعه کشی لاتاری گرین کارت شرکت کند؟

به طور کلی، افرادی که در یکی از کشورهای واجد شرایط به دنیا آمده باشد، در صورت داشتن شرایط زیر می تواند در قرعه کشی لاتاری گرین کارت شرکت کنند:

· پاسپورت معتبر

· عکس مخصوص لاتاری

· حداقل مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کاری

هنگام ثبت نام لاتاری چه مدرکی مورد نیاز است؟

برای شرکت در قرعه کشی گرین کارت ، شما باید حداقل مدرک دیپلم متوسطه معادل دیپلم ایالات متحده را گذرانده باشید. در غیر اینصورت باید حداقل دو سال سابقه کار در 5 سال گذشته را داشته باشید. با در دست داشتن این مدارک می توانید اطمینان داشته باشید که نام شما وارد لیست قرعه کشی لاتاری گرین کارت می شود.

نحوه قرعه کشی لاتاری گرین کارت به چه شکل است؟
اداره مهاجرت آمریکا هر سال لیستی از کشورهای مجاز به شرکت در برنامه لاتاری گرین کارت هستند ارائه می دهد و کشور ما نیز در طی این سال ها در این لیست قرار گرفته است و جزو کشورهای مجاز به ثبت نام است. قرعه کشی لاتاری گرین کارت آمریکا (DV PROGRAM) بر اساس تخصیص ویزاهای موجود در هر منطقه و کشور ، از کلیه ورودی های ثبت شده انجام می شود و نتیجه آن در زمان مقرری اعلام می شود.

برندگان لاتاری چگونه انتخاب می شوند؟

قرعه کشی لاتاری گرین کارت توسط رایانه انجام می شود و برندگان به صورت تصادفی انتخاب می شوند. همانطور که اشاره کردیم، تقریباً 55000 متقاضی در سراسر جهان گرین کارت دریافت می کنند. نتایج لاتاری گرین کارت هر سال در ماه می میلادی (اردیبهشت) اعلام می شود. اداره مهاجرت آمریکا در این فرایند هیچ گونه لیستی از برندگان ارائه نمی دهد. شرکت کنندگان در برنامه لاتاری آمریکا می توانند وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود را به صورت آنلاین و در وب سایت بررسی کنند.

ثبت نام گرین کارت آمریکا چه زمانی انجام می شود؟

زمان ثبت نام برنامه لاتاری گرین کارت حدوداً مهر و آبان هر سال می باشد و در طول سال امکان رزرو ثبت نام لاتاری توسط برخی از مجموعه های معتبر وجود دارد، که در نهایت در ایام ثبت نام ها نهایی می شوند.

باید توجه داشت امور ثبت نام اصولی افراد برای لاتاری گرین کارت آمریکا، به شرکت کنندگان کمک می کند که شانس برنده شدن را از دست ندهند. و در واقع احتمال برنده شدنشان بیشتر شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала