عراقچى: تمامى اسناد توافق تقريبا آماده است

© AFP 2023 / FABRICE COFFRINIIranian Deputy Foreign Minister Abbas Araqchi enters the mission of the European Union building on December 17, 2014 in Geneva
Iranian Deputy Foreign Minister Abbas Araqchi enters the mission of the European Union building on December 17, 2014 in Geneva - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2021
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین: امروز آخرین روز از ششمین دور مذاکرات است و روزهای بسیار فشرده و کار بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین به منظور احیای برجام امروز (یکشنبه) پیش از شروع نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی عنوان کرد: امروز آخرین روز از ششمین دور مذاکرات است و روزهای بسیار فشرده و کار بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: الان در موقعیتی هستیم که فکر می‌کنیم تمامی اسناد توافق تقریبا آماده است. مسائل اصلی مورد اختلاف که باقی‌مانده، بعضی از مسائل حل شده و برخی مسائل هنوز باقی‌مانده است، ولی یک شکل کاملا دقیقی به خودش گرفته و کاملا روشن است که ابعاد این اختلافات چگونه است. فکر می‌کنم زمان برای تصمیم گیری طرف‌های مقابل ما فرارسیده، چون  صحنه مذاکرات و یک توافق احتمالی کاملا روشن است. باید تصمیمات خودشان را بگیرند. الان مشخص است که چه حوزه‌هایی، چه کارهایی امکان دارد و چه کارهایی امکان ندارد. بنابراین زمانی است که همه طرف‌ها به خصوص طرف‌های مقابل ما باید تصمیم نهایی خودشان را بگیرند.

بنت: انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران، پیامی برای بیدار شدن قدرت ها است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2021
بنت: انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران، پیامی برای بیدار شدن قدرت ها است

رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات برجام ادامه داد: به همین جهت برای چند روزی که الان نمی‌توانم دقیقا بگویم چند روز است، مذاکرات را متوقف می‌کنیم و به پایتخت‌ها برمی‌گردیم؛ نه فقط برای مشورت‌های بیشتر، بلکه برای تصمیم گیری. همکاران من روزهای بسیار سختی را داشتند و تا پاسی از شب روی اسناد کار کردند. دیشب تا 2 صبح روی برگه اسناد و آخرین پاسخ‌هایی که باید داده می‌شد، کار کردند.

معاون وزیر خارجه با بیان این‌که می‌دانید مذاکره غیرمستقیم کار آسانی نیست، اظهار داشت: برای جلوگیری از سوءتفاهم‌ها باید دقیق‌تر و جزیی‌تر کار و مطالب را آماده کرد.

عراقچی همچنین با اشاره به نشست امروز کمیسیون مشترک برجام بیان کرد: امروز نشست کمیسیون مشترک تشکیل می‌شود و یک جمع بندی از کاری که تا الان صورت گرفته را خواهیم داشت و ان‌شاءالله امشب به تهران برمی‌گردیم.

میزان مشارکت تهرانی ها در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2021
میزان مشارکت تهرانی ها در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد

وی درباره پیشرفت در مذاکرات با ذکر این نکته که هر دوری که مذاکره داشتیم پیشرفت کردیم، خاطرنشان کرد: هر دوری که مذاکره داشتیم پیشرفت کردیم برخی ادوار پیشرفت بیشتر و برخی ادوار کمتر بوده است. این دور پیشرفت‌های خوبی را داشتیم و الان از همیشه به یک توافق نزدیک‌تر هستیم، ولی فاصله‌ای که الان بین ما و توافق مانده، پر کردنش کار آسانی نیست و نیاز به تصمیماتی دارد که باید عمدتا طرف‌های مقابل ما بگیرند و امیدوارم در دور بعدی این فاصله کوتاه باقیمانده که اگرچه کار سخت و پرسنگلاخی است را طی کنیم و بتوانیم به یک جمع بندی نهایی برسیم.

معاون وزیر خارجه اضافه کرد: این امید من برای دور آینده است ولی قطعا نمی‌توان پیش بینی کرد که آیا در دور آینده می‌توانیم این کار را انجام دهیم یا نه، ولی به شدت امیدوار هستم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала