علائم جدید سویه هندی کووید 19 معرفی شد

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoعلائم جدید سویه هندی کووید 19 معرفی شد
علائم جدید سویه هندی کووید 19 معرفی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
اشتراک
سویه جدید ویروس کرونا که در هند کشف شده و شروع به شیوع گسترده در سایر مناطق جهان کرده، در نتیجه دو جهش ژنتیکی این ویروس ظاهر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، تب، سرفه، خستگی، از دست دادن چشایی و بویایی از مهمترین علائم این بیماری است. با این حال سویه جدید علائم جدیدی نیز دارد که بیشتر شبیه سرماخوردگی است.

ارزیابی سازنده واکسن روسی در خصوص خطر ناباروری پس از واکسیناسیون علیه کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
ارزیابی سازنده واکسن روسی در خصوص خطر ناباروری پس از واکسیناسیون علیه کرونا

این بیماری می تواند مانند سرماخوردگی یا برخی از ناراحتی ها ، یادآور واکنش آلرژیک یا تب یونجه باشد. تیم اسپکتور، استاد اپیدمیولوژی ژنتیک در کالج کینگ لندن  گفت: "هر حسی که غیر معمول و عجیب به نظر برسد دلیل خوبی برای منزوی کردن خود و انجام آزمایش است."

نوع جدید ویروس کرونا همچنین از توانایی بالقوه عفونی بیشتری برخوردار است که به  آن امکان می دهد با غلبه بر مقاومت سیستم ایمنی بدن، راحتتر وارد بدن انسان شود.

پیش از این،ناتالیا پسنیچنایا، معاون کار بالینی و تحلیلی پژوهشگاه مرکزی تحقیقات اپیدمیولوژی سازمان نظارت های بهداشتی روسیه اظهار داشته بود که جوانان توزیع کننده اصلی نوع هندی ویروس کرونا در روسیه هستند. وی توضیح داد که به دلیل غفلت گسترده مردم و عدم انجام اقدامات پیشگیرانه  برای مقابله با ویروس کرونا  در جلوگیری از رشد شکل جدید این بیماری توفیق حاصل نشده است. به گفته وی، جوانان به عنوان فعال ترین بخش جامعه  نقش بیشتری در افزایش شیوع نوع هند کرونا دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала