روحانی: قهر با صندوق مشکلی را حل نمی‌ کند

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: قهر با صندوق مشکلی را حل نمی‌ کند
روحانی: قهر با صندوق مشکلی را حل نمی‌ کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2021
اشتراک
رئیس جمهوری ایران، اذعان کرد: اگر مشکلی وجود دارد، راه حل آن مشکل بازهم صندوق است، باز هم باید به اصل ۵۹ قانون اساسی متوسل شویم و پای صندوق برویم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر اهمیت مشارکت در انتخابات پیش رو گفت: این ایام مهمترین مسئله ای که پیش رو داریم، روز جمعه ۲۸ خرداد و روز انتخابات است که همیشه برای ما مهم و سرنوشت‌ ساز بوده است.

روحانی: ایران می تواند غنی سازی بیش از ۶۳ درصد را شروع کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
روحانی: ایران می تواند غنی سازی بیش از ۶۳ درصد را شروع کند

رئیس جمهوری ایران گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ممکن است در این انتخابات و در جریان بررسی احراز صلاحیت‌ ها ظلمی صورت گرفته باشد یا در جریان تبلیغات انتخاباتی که در این مدت شاهد آن بودیم، حتماً ظلم‌ های فراوانی رخ داده است همه ما باید خودمان را به رفع ظلم‌ ها و جبران آن‌ها موظف بدانیم و این کار شدنی است.

وی اظهار کرد: مردم بزرگ ایران در طول این ۸ سال مسئولیت سنگینی بر دوش داشتند و در مراحل مختلف این مسئولیت را به خوبی انجام دادند؛ لازم و واجب است که فداکاری و موفقیت مردم را به خوبی برای آن ها تشریح کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید افزود: اولین موضوع در آغاز این ۸ سال، برجام بود که اگر با رهبری رهبر معظم انقلاب و ارشادات ایشان و حضور و حمایت مردم و تدبیر دولت نبود این توافق تحقق پیدا نکرده همان وضع و همان مسیر  پیشین ادامه می یافت، باید برای مردم ترسیم شود که در سال ۹۳ و ۹۴ ما چه وضعی داشتیم.

روحانی با اشاره به انتخابات پیشروی ریاست جمهوری در روز جمعه اظهار داشت: اینکه نقد، انتقاد و گلایه به جای خود داشته باشیم اما همه باید جمهوریت را پاس بداریم، نگذاریم جمهوریت آسیب ببیند. اگر از یک نهاد یا اقدام یا دولت گلایه داریم، اشکالی ندارد اما راهش قهر از صندوق نیست.

وی با بیان اینکه قهر با صندوق هیچ مشکلی را برای ما حل نمی‌ کند، تصریح کرد: پای صندوق رفتن در این شرایط استحکام نظام ماست و قدرت ما را بیشتر می‌ کند. چه فایده‌ ای دارد اگر به پای صندوق نرویم؟ آثارش چیست؟ پیش وجدان خودتان بررسی کنید. 

رییس دولت‌ های یازدهم و دوازدهم با اشاره به قانون اساسی خاطرنشان کرد: اگر مشکلی وجود دارد، راه حل آن مشکل بازهم صندوق است، باز هم باید به اصل ۵۹ قانون اساسی متوسل شویم و پای صندوق برویم. برخی گلایه‌ هایی که داریم برخی توسط مجلس، برخی توسط دولت و برخی توسط نهادهای دیگر حل می‌ شود. معضلات بزرگی که در ذهن شما وجود دارد، آنهم براساس اصل ۵۹ از طریق صندوق حل می‌ شود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала