مقامات آمریکایی درباره همکاری ماهواره‌ای ایران و روسیه ابراز نگرانی کردند

© Sputnikمقامات آمریکایی درباره همکاری ماهواره‌ای ایران و روسیه ابراز نگرانی کردند
مقامات آمریکایی درباره همکاری ماهواره‌ای ایران و روسیه ابراز نگرانی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2021
اشتراک
یک نشریه آمریکایی به نقل از منابعی آگاه از نگرانی آمریکا و متحدانش نسبت به همکاری ایران و روسیه در حوزه ماهواره ای خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی از مسئولان آمریکایی مدعی شد که روسیه تصمیم دارد تا یک سیستم ماهواره‌ای پیشرفته به نام «کانوپوس» را به ایران تحویل دهد تا امکان ردگیری اهداف احتمالی نظامی در خاورمیانه و فراتر از آن فراهم شود.

این نشریه در ادامه این ادعای خود افزود: سیستم ماهواره‌ای کانوپوس به ایران این امکان می‌دهد تا بر تاسیسات نفتی خاورمیانه و پایگاه‌های نظامی اسرائیل و آمریکا در منطقه به صورت مداوم نظارت داشته باشد. این نشریه تأکید کرد که پرتاپ این ماهواره ممکن است ظرف چند ماه دیگر اتفاق بیفتد.

واشنگتن پست به نقل از یک مقام فعلی و یک مقام سابق دولت آمریکا و همچنین یک مقام ارشد از یکی از کشورهای خاورمیانه این اطلاعات را منتشر کرده است. به گفته این منابع، علی رغم اینکه کاربرد و محصول غیرنظامی است، نظامیان ایرانی و سران سپاه این کشور در مذاکرات برای دستیابی به آن حضور داشته اند.

یکی از این منابع اظهار داشت که با این که این ماهواره بهترین نیست، اما برای اهداف نظامی به درد می خورد.

به گفته این منابع، میادین نفتی خلیح فارس، پایگاه های اسرائیل و پایگاه های محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق از جمله اهدافی احتمالی است که ایران بتواند بر آنها نظارت داشته باشد. به گزارش این رسانه، ایران حتی می تواند اطلاعات احتمالی را به حوثی های یمن و حزب الله لبنان نیز منتقل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала