پوتین: روسیه و ایران در زمینه‌های مختلف و از جمله تجهیرات نظامی همکاری دارند

© Sputnik / Mikhail Klimentiev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روسیه و ایران در زمینه‌های مختلف و از جمله تجهیرات نظامی همکاری دارند
پوتین: روسیه و ایران در زمینه‌های مختلف و از جمله تجهیرات نظامی همکاری دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
اشتراک
پوتین: روسیه و ایران برنامه های همکاری دارند، از جمله در زمینه تجهیزات و تکنولوژی نظامی.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با NBC گفت روسیه برنامه‌هایی برای همکاری از جمله در حوزه فنی و نظامی دارد.

سرویس مطبوعاتی کرملین از مصاحبه نقل می کند: " ما برنامه‌هایی برای همکاری با ایران داریم، از جمله در زمینه همکاری های نظامی - فنی، همه اینها در چارچوب تصمیماتی است که در برنامه ما توافق شده است، در مورد برنامه هسته ای ایران در چارچوب تصمیمات سازمان ملل، همراه با شرکای ما در آماده سازی برجام، جایی که در مرحله خاصی باید تحریم ها علیه ایران برداشته شود، از جمله در زمینه همکاری های نظامی و فنی. "

پوتین افزود که دو کشور برنامه های خاصی در مورد سلاح های معمولی دارند " اگر کار به آنجا برسد". رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: تاکنون هیچ همکاری واقعی در زمینه سلاح های معمولی نداریم، بنابراین وقتی کسی در مورد فناوری های مدرن فضایی صحبت می کند - این فقط خارق العاده است، تنها یک خبر جعلی دیگر است.

برنامه جامع اقدام مشترک در سال 2015 توسط ایران و شش کشور (انگلیس ، آلمان ، چین ، روسیه ، ایالات متحده آمریکا ، فرانسه) امضا شد. این لغو تحریم های بین‌المللی از تهران در ازای محدود کردن برنامه هسته ای خود را به عنوان تضمینی برای دریافت نکردن سلاح هسته ای توسط ایران در نظر گرفته است. در ماه مه 2018، ایالات متحده اعلام کرد که یک طرفه از معامله خارج شده و تحریم های سخت علیه تهران را احیا می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала