بایدن: دنبال درگیری با روسیه نیستیم

© REUTERS / CARLOS BARRIAبایدن: دنبال درگیری با روسیه نیستیم
بایدن: دنبال درگیری با روسیه نیستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2021
اشتراک
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، واشنگتن به دنبال درگیری با مسکو نیست و با پوتین بسیار صریح گفتگو خواهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن در نشست خبری پس از نشست گروه هفت در کورنوال انگلستان، درخصوص روابط با روسیه گفت: "ما به دنبال درگیری نیستیم. ما خواهان رسیدگی به اقداماتی هستیم که به عقیده ما با قوانین بین المللی مطابقت ندارند."

پوتین اهدف خود از دیدار با بایدن را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2021
پوتین اهداف خود از دیدار با بایدن را اعلام کرد

وی همچنین افزود: "من در خصوص شرایطی که می تواند روابط ما با روسیه را بهبود بخشد، با پوتین بسیار صریح گفتگو خواهم کرد."
بایدن در واکنش به اظهارات اخیر پوتین درباره روابط دو کشور گفت: "من فکر می کنم حق با اوست (پوتین) و روابط در پائین ترین سطح خود طی این سالها قرار دارد. "
بایدن همچنین گفت، موضوعات بسیاری وجود دارد که آمریکا و روسیه می توانند با یکدیگر همکاری داشتنه باشند، از جمله لیبی و سوریه می باشد.

ولادیمیر پوتین و جو بایدن در تاریخ 16 ژوئن دیدار خواهند کرد. این نشست شامل یک جلسه کاری و یک جلسه دیگر با قالبی در ابعاد کوچکتر خواهد بود. پیش از این معلوم شد که پس از مذاکرات در ژنو، رهبران دو کشور کنفرانس های مطبوعاتی جداگانه ای برگزار می کنند. کاخ سفید گفت این قالب را "مناسب ترین" می داند.

کرملین تأکید کرد که آنها به دلیل اختلافات موجود بین روسیه و ایالات متحده "انتظار" زیادی از مذاکرات ندارند. انتظار می رود که روسای جمهور در مورد روابط روسیه و آمریکا، ثبات استراتژیک، مبارزه با کووید 19 و حل منازعات منطقه ای گفتگو کنند.

به گفته سناتور جان مک کین، در اجلاس قبلی روسیه و آمریکا در سال 2018، ترامپ که در آن زمان رئیس دولت بود نتایج تحقیقات اطلاعات آمریكا در مورد دخالت مسكو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا را زیر سال برد و بنابراین " به پوتین فرصت انتشار دروغ را داد ". این امر باعث واکنش شدید در محافل سیاسی ایالات متحده شد. این "یکی از شرم آورترین سخنرانی های یک رئیس جمهور آمریکا" بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала