دور بعدی گفتگوهای برجام روز شنبه در وین برگزار خواهد شد

© REUTERS / EU Delegation in Viennaدور بعدی گفتگوهای برجام روز شنبه در وین برگزار خواهد شد
دور بعدی گفتگوهای برجام روز شنبه در وین برگزار خواهد شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
اشتراک
اتحادیه اروپا اعلام نمود که در پی برگزاری جلسات در خصوص بازگشت به برجام، روز شنبه جلسه بعدی در وین تشکیل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام نمود کهروز شنبه جلسه بعدی در وین تشکیل خواهد شد.

اولیانوف: دور جدید گفتگوهای برجام این هفته در وین آغاز می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
اولیانوف: دور جدید گفتگوهای برجام این هفته در وین آغاز می شود

در بیانیه سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته شده است: "کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روز شنبه 12 ژوئن کار خود را در قالب دیدار حضوری در وین از سر می گیرد."

شرکت کنندگان در این نشست با در نظر گرفتن بازگشت احتمالی ایالات متحده آمریکا به برجام و اقدامات برای اطمینان از اجرای کامل توافق ایران، به گفتگو های خود ادامه می دهند. پیش از این میخائیل اولیانوف سرپرست هیات روسیه در مذاکرات برجامی وین با بیان اینکه دور ششم نشست برجامی وین، آخر هفته پیش رو برگزار می شود ، گفت: هیچ کس نمی داند این دوره پایانی باشد اما همه طرف های مذاکرات امیدوارند این گونه شود.
ایالات متحده آمریکا و ایران با مشارکت سایر اعضای گروه "۵+۱" در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم در وین در مورد بازگشت احتمالی تهران و واشنگتن به اجرای توافق هسته ای ۲۰۱۵ هستند.

در سال ۲۰۱۵، انگلستان، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران، برنامه اقدام جامع مشترک را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم رسیدن به تسلیحات هسته ای توسط تهران بود. در ماه مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، تصمیم گرفت به صورت یک طرفه از توافق برجام خارج شده و تحریم های سختی علیه تهران را بازگرداند. ایران نیز در پاسخ، با کنار گذاشتن محدودیت های تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم، کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق نامه را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала