ترامپ خطاب به بایدن: در دیدار با پوتین خوابت نَبَرد

© AP Photo / Patrick Semanskyترامپ خطاب به بایدن: در دیدار با پوتین خوابت نَبَرد
ترامپ خطاب به بایدن: در دیدار با پوتین خوابت نَبَرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
اشتراک
دونالد ترامپ با اشاره به دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا با طعنه به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: در دیدار با پوتین خوابت نَبَرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن آرزوی موفقیت برای جو بایدن در دیدارش با ولادیمیر پوتین، خطاب به بایدن گفت: مراقب باش در این دیدار خوابت نبرد و سلام گرم من را هم به پوتین برسان.

وزارت امور خارجه سوئیس: محل برگزاری دیدار پوتین و بایدن مشخص شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
وزارت امور خارجه سوئیس: محل برگزاری دیدار پوتین و بایدن مشخص شد

رئیس جمهور پیشین آمریکا ادامه داد: دیدار من با پوتین در حاشیه نشست هلسینکی در سال ۲۰۱۸ یک پیروزی برای آمریکا بود.

ترامپ گفت: من به عنوان رئیس جمهور، یک جلسه عالی و بسیار پربار در هلسینکی، پایتخت فنلاند با ولادیمیر پوتین داشتم. به رغم اخبار جعلی درباره این نشست، آمریکا امتیاز زیادی را از جمله در جلب احترام پوتین و روسیه کسب کرد.

 ترامپ افزود: به دلیل اخبار دروغ و ساختگی درباره روسیه که عمدتا  ساخته ذهن دموکرات ها و هیلاری کلینتون فریبکار بود و برای آن هزینه می پرداختند آمریکا در نقطه ضعف قرار گرفت که من توانستم بر آن غلبه کنم.

طرفداری ترامپ از پوتین در حاشیه نشست  هلسینکی در سال ۲۰۱۸ در مقابل ادعای جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شدیدترین انتقادها را از سوی هم حزبی های جمهوریخواه ترامپ برانگیخت.

دونالد ترامپ همچنان تاکید دارد که روسیه دخالتی در این انتخابات نداشته است.

دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود به دلیل روابطش با پوتین حتی از سوی جمهوریخواهان نیز مورد انتقاد قرار گرفت. وی از همان ابتدای پیروزی بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات ها از صفت «خواب آلود» برای بایدن استفاده کرد.

گفتنی است که جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه برای اولین بار چهارشنبه این هفته ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در ژنو دومین شهر پرجمعیت سوئیس دیدارمی کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала