واهمه آمریکا از حمله هسته‌ای بی پاسخ روسیه

CC0 / Pixabay / واهمه آمریکا از حمله هسته‌ای بی پاسخ روسیه
واهمه آمریکا از حمله هسته‌ای بی پاسخ روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
اشتراک
ایالات متحده از حمله هسته ای بی پاسخ روسیه واهمه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه National Interest می نویسد: استراتژی جدید نظامی نیروی دریایی ایالات متحده استفاده محدود "از سلاح های هسته ای توسط روسیه را مستثنی نمی‌کند.

نویسنده مقاله، کریس آزبورن، تأکید می کند که ما در مورد حمله ای صحبت می کنیم که در آن انجام هر اقدامی تلافی جویانه غیرممکن است. به نظر وی، روسیه ممکن است تصمیم به چنین اقدامی بگیرد، زیرا ایالات متحده به خیلی ساده از واکنش می ترسد.

سلاح ترموباریک روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
وحشت آمریکا از سلاح ترموباریک روسیه

آزبورن اضافه می کند که اگر در مسکو همینطور فکر می کند، پس این رویکرد واشنگتن بسیار خطرناک است.

"ممکن است تصور شود که یک حمله هسته ای هدفمند و مخرب از همان اولین حمله به تسخیر سریع منطقه مورد مناقشه کمک خواهد کرد، در حالی که سطح خطر را به حدی افزایش می دهد که ایالات متحده تصمیم می گیرد برای جلوگیری از فاجعه جهانی پاسخ ندهد."

وجود سلاح های تاکتیکی کم بازده در روسیه و ایالات متحده بحث در مورد "کاهش آستانه" احتمالی جنگ هسته ای را برانگیخته است. در همین حال، طرفداران یک سیاست سختگیرانه مهار استدلال می کنند که استفاده از هر نوع سلاح هسته ای یک ضد حمله مرگبار به همراه خواهد داشت. این کارشناس تأکید کرد و کل پیام استراتژی آمریکا در واکنش "نابودی کامل" است.

به گفته آزبورن، پنتاگون بر روی کلاهک های هسته ای کم بازده Trident II D5 شرط بندی می کند و معتقد است که آنها به "تقویت بازدارندگی روسیه" و کاهش احتمال جنگ هسته ای گسترده کمک می کنند. این مفهوم بر اساس پارادوکس بنا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала