اولیانوف: نشست شورای حکام مطلوب ایران نیست اما مانع مذاکرات نخواهد شد

© AP Photo / Florian Schroetterاولیانوف: نشست شورای حکام مطلوب ایران نیست
اولیانوف: نشست شورای حکام مطلوب ایران نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
اشتراک
نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین اذعان کرد: در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، هیچ مانعی در مذاکرات برجام درباره برنامه هسته ای تهران انتظار ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، شورای حکام آژانس انرژی اتمی گزارش های مدیرکل را مورد بحث قرار خواهد داد که برای ایران چندان مطلوب نیستند، اما نماینده دائمی فدراسیون روسیه انتظار ندارد مانعی برای مذاکرات وین در مورد برجام باشد.

روسیه به هرگونه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس رای مخالف خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
نماینده روسیه: احیای برجام ممکن است تاثیر مثبتی بر وضعیت خلیج فارس بگذارد

میخائیل اولیانوف نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که در نشست ۷ ژوئن برگزار می شود، هیچ مانعی در مذاکرات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای تهران انتظار ندارد.

اولیانوف روز یکشنبه در توییتر نوشت: در ۷ ژوئن، جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای با یک دستور کار گسترده از جمله، دو گزارش مدیر کل که برای ایران چندان مطلوب نیستند مورد بررسی قرار می گیرند، آغاز به کار می کند. اما انتظار نمی رود که جهش خاصی انجام شود. همه غیرقابل قبول بودن موانع مذاکرات وین در مورد برجام را درک می کنند.

هدف مذاکرات وین توافق بر سر این است که چگونه ایالات متحده و ایران می توانند مطابق با برجام - توافق نامه هسته ای بین ایران و واسطه های بین المللی را به توافقی برسانند. ایالات متحده در زمان دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا از این توافق خارج شد. در پاسخ، ایران نیز از انجام تعهدات خود تحت برجامی خود فاصله گرفت.

پیش از این، بلومبرگ به نقل از علی ربیعی سخنگوی دولت ایران، گزارش داده بود که ایران در مذاکرات وین پیرامون برجام موانع جدی نمی بیند. علاوه بر این گزارش، خاطر نشان كرد كه ایران انتظار دارد توافق هسته ای را تا پایان دوره ریاست جمهوری حسن روحانی كه در آگوست سال جاری پایان می یابد، "احیا" كند.

در اوایل ماه ژوئن، حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفت که ایران و ایالات متحده در جریان گفتگوهای وین در مورد برجام توانستند مسائل اصلی را در مورد این موضوع حل کنند. وی همچنین تأکید کرد که ایران همیشه یکی از طرف های برجام بوده و در حال حاضر همه طرف ها به دنبال بازگشت کامل به اجرای توافق نامه هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала