مجله آمریکایی وضعیت اوکراین را در صورت جنگ با روسیه ارزیابی کرد

© AP Photo / Efrem Lukatskyمجله آمریکایی وضعیت اوکراین را در صورت جنگ با روسیه ارزیابی کرد
مجله آمریکایی وضعیت اوکراین را در صورت جنگ با روسیه ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
اشتراک
مارک اپیسکوپوس در مجله آمریکایی "نشنال اینترست" می نویسد نیروهای مسلح اوکراین برخلاف رقبای مسکو از میان قدرت های بزرگ، فاقد انواع رادار گریز تسلیحات و چنان سامانه ها و سیستم هایی است که بتوانند بر دفاع موشکی پیچیده روسیه غلبه کنند.

به گزارش اسپوتنیک، این تحلیلگر می نویسد، سامانه های موشکی ضد هوایی پیشرفته اس 400 مستقر در کریمه تهدیدی جدی برای تأسیسات نظامی واقع در شرق و مرکز اوکراین است. وی گفت: سامانه پدافند هوایی روسیه قادر است اهداف هوایی را در فاصله 400 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.

واکنش ناتو در صورت وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین چگونه خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2021
واکنش ناتو در صورت وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین چگونه خواهد بود؟

مارک اپیسکوپوس تأکید کرد "جنگنده های پیشرفته روسی ، از جمله هواپیمای جنگنده  مهیب سوخو 35 اس  (Su-35S) به راحتی می توانند از عهده هواپیماهای حنگی اوکراین بر آیند ، آنها قادر به حملات خرد کننده و با دقت بالا به تاسیسات زیرساختی نظامی و سیاسی کلیدی اوکراین با استفاده از موشک های زمین به زمین و بمب های هدایت شونده هستند".

این روزنامه نگار معتقد است که تعداد تانک های تی 84 "آپلوت"  اوکراین برای مقابله موثر با تانک های تی 90 آ T-90A)) روسیه و تانک های  مدرن تی 90 ام (T-90M) کافی نیست. وی همچنین توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که روسیه دارای هویتزرهای خودران S19 Msta-S2 است که از سرعت زیاد آتشباری  و برد بالایی برخوردار هستند.

نویسنده معتقد است: "با توجه به برتری هوایی مطلق روسیه و سیستم دفاعی موشکی مدرن آن ، ارتش اوکراین در مقاومت در رویارویی با  تهدید ناشی از این سامانه ها(هویتزرهای S19 Msta-S2) با مشکل روبرو خواهد شد."

مارک اپیسکوپوس در پایان می نویسد دخالت بین المللی در هر جنگی از این نوع را که بتواند روند نبردها را به طرز چشمگیری تغییر دهد، منتفی نمی داند.  

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала