صحبت های وزیر اقتصاد ایران درباره بلاک چین

© Photo / IRNAصحبت های وزیر اقتصاد ایران درباره بلاک چین
صحبت های وزیر اقتصاد ایران درباره بلاک چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
اشتراک
دژپسند: تا چهارسال دیگر بلاکچین به 10درصد ارزش افزوده کشور می‌رسد و نمی‌توانیم از این جریان غافل و برخورد منفعلانه نسبت به آن داشته باشیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد ایران گفت: اگر می‌توانستیم تجارت الکترونیک را به تجارت هوشمند تبدیل کنیم قطعا در شرایط ظالمانه تحریم گام‌های بلندی بر می‌داشتیم و می‌توانستیم قدرتمندانه رو به جلو حرکت کنیم.

وی با اشاره به افزایش سهم تجارت الکترونیک نسبت به جی دی پی گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته سهم تجارت الکترونیک نسبت به جی دی پی 2.04 برابر شد البته واقعیت این است که با رشد آن تا این عدد به دلیل کوچک بودن عدد پایه بود.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
گزارش و تحلیل
نیروی انتظامی موظف به شناسایی دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز شد

دژپسند ادامه داد: کشوری مانند ایران در شرایط تحریمی قرار دارد می‌تواند با تکیه بر فناوری‌های نوین به راحتی تحریم‌ها را دور بزند چنانکه یکی از اعضای تیم ترامپ گفته بود از دلایل موفقیت ایران در دور زدن تحریم ها استفاده از رمز ارزها بوده است. البته بحث ما استفاده از ماینینگ های غیر قانونی نیست.

دژپسند با تاکید بر اینکه ما در موضع انتخاب نیستیم و باید با سرعت لازم و مدیریت قوی این مسیر را طی کنیم تا باز نمانیم گفت: باید بتوانیم سهم کشور را از اقتصاد بین الملل بازیابیم و در این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کنیم. عدم استفاده از فناوری های نوین مانند مسواک نزدن عذاب آور است اما باید رصد عقاب گونه از آن داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала