از این مواد غذایی حتما برای حفظ سلامتی کلیه ها استفاده کنید

© Depositphotos.com / Fuzzbonesاز این مواد غذایی حتما برای حفظ سلامتی کلیه ها استفاده کنید
از این مواد غذایی حتما برای حفظ سلامتی کلیه ها استفاده کنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
کلیه اندام حیاتی بسیار مهم در بدن انسان است که کار دفع آب و سموم اضافی را انجام داده و به کنترل فشار خون کمک می کند.

اسپوتنیک شما را با 19 ماده مفید که مصرف آنها برای کلیه ها لازم است، آشنا می کند: 

. آب
آب یک نوشیدنی سالم است که هیچ کالری، پروتئین، چربی و کربوهیدراتی ندارد. آبرسانی به بدن و هیدراته نگه داشتن آن فواید زیادی برای سلامتی دارد.

.کلم

آنتی اکسیدان های موجود در این نوع سبزی با رادیکال های آزاد مضر در بدن مقابله می کنند و به همین دلیل خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی وعروقی را کاهش می دهند. کلم که جزء سبزیجات برگ دار محسوب می شود، سرشار از ترکیبات فیتوشیمیایی است .

. فلفل دلمه ای قرمز
 این ماده ی غذایی برای حفظ سلامت کلیه ها عالی است، چون پتاسیم کمی دارد. با مصرف آن ویتامین C، ویتامین B6، اسیدفولیک، ویتامین A و فیبر هم دریافت می کنید.

. پیاز
پیاز به کلیه ها کمک می کند درست عمل کنند. این ماده ی غذایی حاوی فلاونوئیدها و کوئرستین است که از جمع شدن ترکیبات چرب در رگ های خونی جلوگیری می کنند.

. سیر
محققان به این نتیجه رسیده اند که آب سیر فوایدی برای سلامتی بدن از جمله کلیه ها دارد.

. گل کلم
گل کلم منبع غنی ویتامین C، فولات و فیبر محسوب می شود و برای حفظ سلامت کلیه ها عالی است. گل کلم حاوی ترکیباتی است که برای کبد و خنثی کردن ترکیبات سمی موجود در بدن مهم هستند. 

. سیب
این میوه منبع غنی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مثل ویتامین سی، پتاسیم، ویتامین K و همچنین فیبر محسوب می شود.

این میوه خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد و به همین دلیل می تواند به کاهش کلسترول بد و همچنین پایین آوردن احتمال ابتلا به بیماری قلبی، سرطان و دیابت کمک کند. از آنجایی که دیابت رابطه ی نزدیکی با نارسایی کلیوی دارد، مصرف سیب می تواند از شما در برابر مشکلات کلیوی محافظت کند. 

. کرن بری
آب کرن بری یک داروی خانگی شناخته شده برای عفونت دستگاه ادراری (UTI) محسوب می شود. این میوه به دلیل اینکه خواص آنتی اکسیدانی دارد، یک آنتی بیوتیک طبیعی عالی به شمار می رود که از رشد باکتری ها در دستگاه گوارش یا کلیه ها جلوگیری می کند.

افسردگی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
آیا افسردگی دلیل اصلی نارسایی کلیه است؟

. ماهی های چرب
اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب در کاهش التهاب، مبارزه با رادیکال های آزاد، جلوگیری از بیماری قلبی، کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و حفظ سلامت کلیه ها اثرگذار هستند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مصرف ماهی که حاوی اسیدهای چرب چند غیراشباع است، می تواند سرعت پیشرفت بیماری کلیوی را کاهش دهد.

. تخم کدوحلوایی
این تخم ها سرشار از فیبر غذایی، ویتامین ای، زینک (روی)، پروتئین، مس و آهن هستند. از لحاظ علمی ثابت شده است که تخم کدوحلوایی خطر ابتلا به سنگ مثانه را کاهش می دهد.

از آنجایی که این ماده ی غذایی فسفر زیادی دارد و ممکن است سطح پتاسیم موجود در بدن را افزایش دهد، اگر دچار مشکلات کلیوی هستید، قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنید تا از بی خطر بودن آن برای خود اطمینان حاصل کنید.

. آب لیموترش
 آب لیموترش می تواند به حفظ سلامت کلیه ها و درمان مشکلات کلیوی کمک کند.

. تمشک
 این نوع توت الاژیک اسید دارد که رادیکال های آزاد را در بدن انسان ها خنثی می کند. پزشکان مصرف تمشک را به بیماران کلیوی توصیه می کنند. رنگ قرمز تمشک نشان می دهد که این نوع توت حاوی آنتوسیانین است.

. سیب زمینی شیرین
 بین نارسایی کلیوی و دیابت ارتباط وجود دارد. دیابت هم با عادت های غذایی بد و چاقی مرتبط است. بنابراین اگر دچار چاقی و اضافه وزن هستید، ممکن است کلیه هایتان تحت تأثیر قرار بگیرند.

. بلوبری یا زغال اخته آبی
 این توت آبی رنگ سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است که به پاکسازی بدن از سموم کمک می کنند. بلوبری مواد مغذی زیادی دارد که می توانند التهاب را کاهش دهند.

محققان در یک مطالعه ی حیوانی روی حیوانات مبتلا به سندرم متابولیک به این نتیجه رسیدند که بلوبری می تواند در جلوگیری از عوامل اثرگذار در نارسایی کلیوی مفید باشد. بنابراین بلوبری را در رژیم غذایی خود جای دهید تا از خواص آن برای حفظ سلامت کلیه ها و کاهش وزن برخوردار شوید.

. توت فرنگی
ویتامین ها و مواد معدنی این نوع توت خوشمزه شامل ویتامین سی، منگنز، فولات (ویتامین ب 9)، پتاسیم، ویتامین کا، ویتامین ای، ویتامین ب 6 و… می شوند. توت فرنگی خواص آنتی اکسیدانی و ضدسرطانی دارد و برای حفظ سلامت کلیه ها و قلب یک گزینه ی عالی به شمار می رود.

. گیلاس
این میوه منبع غنی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فیتوشیمیایی است که به محافظت از کلیه ها و قلب کمک می کنند.

. انگور قرمز
 این میوه ی خوش رنگ سرشار از ترکیبات پلی فنولی طبیعی به نام رزوراترول است که از جمله فواید آن ها می توانیم به بهبود سلامت قلب و محافظت از کلیه ها اشاره کنیم.

. کلم پیچ
مصرف کلم پیچ می تواند از شما در برابر دیابت و نوروپاتی دیابتی محافظت کند. اگر در حال حاضر دچار بیماری کلیوی هستید، قبل از مصرف کلم پیچ با پزشک مشورت کنید. خواص دیگر کلم پیچ شامل کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، مبارزه با سرطان، محافظت از چشم ها و… می شود.

. هندوانه
ویتامین ها و مواد معدنی هندوانه شامل ویتامین سی، ویتامین آ، پتاسیم، منیزیم، ویتامین های ب 1، ب 5 و ب 6 می شود. این میوه ی تابستانی پرطرفدار سرشار از نوعی آنتی اکسیدان به نام لیکوپین است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از این طریق از آسیب کلیوی جلوگیری می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала