سردار سلامی: در دوران بایدن، خاورمیانه روی آرامش را نخواهد دید

© Photo / IRNAسردار سلامی: در دوران بایدن، خاورمیانه روی آرامش را نخواهد دید
سردار سلامی: در دوران بایدن، خاورمیانه روی آرامش را نخواهد دید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2021
اشتراک
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که آمریکایی ها در دوره بایدن نیز همان استراتژی مخرب خود علیه منطقه را دنبال می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در خصوص تغییر سیاست آمریکا با رقتن ترامپ و آمدن جو بایدن، رئیس جمهور این کشور گفت: رفتن این شخصیت ها، استراتژی آمریکا را تغییر نمی دهد، ممکن است که روش های واشنگتن تغییر کند ولی اهداف آن تغییر نخواهد کرد.

فرمانده سپاه: اظهارات الحوثی به این معناست که ملت فلسطین تنها نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2021
فرمانده سپاه: اظهارات الحوثی به این معناست که ملت فلسطین تنها نیست

سردار سلامی افزود: هدف اساسی آمریکایی ها این است که کشورهای منطقه در ناامنی و تنش های مستمر قرار بگیرند. استراتژی های ثابت آمریکا همواره گسترش ناامنی در سرزمین های اسلامی با هدف کوچک سازی آنها، تخریب ساختار قدرت کشورهای اسلامی، تسلط بر منابع انرژی و اقتصاد جهان اسلام است و این استراتژی با رفتن و آمدن رییس جمهورهای این کشور تغییری نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در دوره بایدن نیز طبیعتا همان استراتژی را دنبال خواهند کرد، گفت: به آمریکایی ها هیچگونه اعتمادی نیست آنها همچنان از اسراییل و عربستان سعودی حمایت می کنند و عوامل اصلی ایجاد ناامنی در منطقه هستند.

فرمانده کل سپاه افزود: کشورهای منطقه همچنان در اشغال آنهاست به طوری که شاهدیم در عراق به شکل اشغالگرانه ای حضور دارند و در سوریه همچنان آتش به پا کرده و به کاروان ها حمله می کنند، از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند و آتش بارهای آنها توسط رژیم سعودی بر سر مردم مظلوم یمن همچنان می بارد.

وی خاطرنشان کرد، آمریکایی ها فقط مجبور شده اند از افغانستان فرار کنند که البته هیچ راهی جز خروج از منطقه ندارند، آنها باید از منطقه خارج شوند اگر خارج نشود اخراج خواهند شد. به نظر می رسد که این مساله را آمریکایی ها تا حدودی درک کرده باشند.

سردار سلامی افزود: اما این که دوران بایدن دوران آرامش منطقه باشد، این مساله در استراتژی آمریکایی ها وجود ندارد بلکه در اقتدار منطقه ای قدرت های منطقه وجود دارد. یعنی اگر قدرت های منطقه مسلط شوند و از خودشان اقتدار نشان دهند، آنها می توانند منطقه را امن کنند اما امنیت منطقه تحت ضوابط استراتژیک آمریکا اتفاق نمی افتد بلکه تحت ضابطه قدرت اتفاق خواهد افتاد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала