کشف پل‌های مخفی بین کهکشان‌ها

© Photo / NASA/JPL-Caltech/IPACکشف پل‌های مخفی بین کهکشان‌ها
کشف پل‌های مخفی بین کهکشان‌ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
اشتراک
هوش مصنوعی پل های مخفی بین کهکشان ها را کشف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی از فیزیکدانان نجومی از ایالات متحده و کره جنوبی با استفاده از هوش مصنوعی نقشه جدیدی از توزیع ماده تاریک ایجاد کردند. یادگیری عمیق شبکه عصبی، ساختارهای مرموز مانند نخ را کشف کرده است که کهکشان ها را مانند یک تار عنکبوت به هم پیوند می دهد.

این مطالعه در مجله Astrophysical Journal منتشر شد و توسط Sci News پوشش داده شد. در یک مطالعه جدید، فیزیکدانان نجومی قصد داشتند اطلاعات موجود در مورد توزیع ماده در جهان را تبیین کنند.

نظریه عمومی پذیرفته شده این است که ماده تاریک 80 درصد کل مواد موجود در جهان را تشکیل می دهد. برای چشم انسان غیرقابل مشاهده است و با کمک تجهیزات موجود، هنوز امکان ثبت آن وجود ندارد. با این حال اعتقاد بر این است که این همانست که اسکلت سازه ای در مقیاس بزرگ به نام شبکه کیهانی را تشکیل می دهد.

دکتر دونگویی جونگ، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: " از آنجا که شبکه کیهانی حرکت کلیه مواد را در کهکشان ها و رسانه های بین کهکشانی از طریق نیروی جاذبه تعیین می کند، دانستن توزیع ماده تاریک برای مطالعه ساختار در مقیاس بزرگ ضروری است. با این حال، ساختار دقیق شبکه کیهانی ناشناخته است زیرا تحت سلطه ماده تاریک و محیط های گرم کهکشانی است که ردیابی آنها دشوار است. "

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала