بایدن می خواهد فرایند بازرسی منشأء کووید شفاف باشد

© REUTERS / Erin Scottسخنگوی کاخ سفید
سخنگوی کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
اشتراک
جن ساکی: بایدن خواهان انتشار نتیجه بازرسی‌ها در باره علت شیوع ویروس کروناست.

به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی کوتاه مدت که در داخل هواپیما برگزار شد، اعلام کرد که بایدن می خواهد فرایند بازرسی‌ها در باره منشأء کووید شفاف باشد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به نهادهای اطلاعاتی این کشور دستور داده تلاش‌های خود برای یافتن منشاء شیوع ویروس کرونا را افزایش بدهند و طی ۹۰ روز گزارشی در این رابطه تهیه کنند.

نظر آمریکایی ها: پوتین بایدن را خواهد خورد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
نظر آمریکایی ها: پوتین بایدن را می خورد

بایدن گفت که تا امروز نهادهای اطلاعاتی بر سر دو فرضیه و سناریوی احتمالی اجماع دارند اما هنوز نتوانسته‌اند به نتیجه قطعی در پاسخ به سوال اصلی گزارش برسند. وی همچنین خواسته که این نهادها کنگره را هم در جریان اقدامات خود قرار دهند.

به گفته ساکی، چین از سوی خود تمایلی به شرکت در مراحل بعدی بازرسی‌ها مرتبط با منشأ شیوع ویروس نشان نمی دهد. بایدن خواست که نهادها و موسسات و آزمایشگاه های آمریکایی هر چه بیشتری در این بازرسی ها شرکت داشته باشند.

ویروس کرونا که منجر به همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان شده است نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین شناسایی شد. از آن زمان تاکنون ۱۶۸ میلیون نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا و از میان آنها دست کم ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала