آمریکا در حال بررسی لغو تحریمها علیه ایران است

© Sputnik / Alexey Agarishev /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا در حال بررسی لغو تحریمها علیه ایران است
آمریکا در حال بررسی لغو تحریمها علیه ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
اشتراک
جانت یلن: اگر تهران به رعایت مفاد برجام بازگردد، آمریکا لغو برخی از تحریم ها را بررسی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری دولت بایدن اظهار داشت که اگر تهران به رعایت مفاد برجام بازگردد، آمریکا لغو برخی از تحریم ها را بررسی خواهد کرد.

وی در ادامه گفت:«ما با دقت زیاد به بررسی و تجزیه و تحلیل این موضوع خواهیم پرداخت که لغو کدام تحریم ها علیه ایران بجا خواهد بود، اگر ایران گام های مرتبط با رعایت مفاد برجام را بردارد.

اگر ایران رعایت کامل برجام را از سر بگیرد، ما هم به همین شکل اقدام خواهیم کرد. آمریکا همراه متحدان خود روی این موضوع کار می کند که دورزدن محدودیت ها دشوار باشد».

کاندید انتخابات ریاست جمهوری ایران: به کوری چشم آمریکا رمز ارز بدرد ایران میخورد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
گزارش و تحلیل
کاندید انتخابات ریاست جمهوری ایران: به کوری چشم آمریکا رمز ارز بدرد ایران میخورد

مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام از اواخر فروردین آغاز شده و هیات‌ها به صورت پی در پی برای مشورت با مقام های ارشد خود در رفت و آمد به کشورهای خود بوده‌اند. مذاکره کنندگان ایران و آمریکا به همراه گروه ۱+۴ تاکنون چهار دور مذاکرات غیرمستقیم در وین برگزار کرده‌اند تا زمینه احیای توافق هسته ای، موسوم به برجام را بررسی کنند.

چندی پیش، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود گفته بود:«معتقدیم گفت‌وگوها به بن‌بست نرسیده و پیشرفت قابل‌توجهی داشته است».

هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

در ژانویه 2021، دانشمندان هسته ای ایران غنی سازی اورانیوم را به 20 درصد رساندند. در 23 فوریه 2021، ایران دسترسی های بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای را محدود کرد. تهران سه ماه به آمریکا فرصت داد تا تحریم ها را لغو نماید تا دسترسی بازرسان آژانس انرژی هسته ای به برخی از تأسیسات هسته ای مجددا برقرار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала