واکنش مسکو به تمدید توافق بین ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مسکو به تمدید توافق بین ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای
واکنش مسکو به تمدید توافق بین ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
اشتراک
اولیانوف: مسکو از تمدید توافق بین ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای در مورد بازرسی ها استقبال می کند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی هسته ای در روز دوشنبه گفت، مسکو از تمدید توافق بین تهران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای در مورد بازرسی از تأسیسات در ایران استقبال می کند، این به مذاکرات برجام که در وین برگزار می شود کمک خواهد کرد.

توافق آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و تهران برای تمدید نظارت آژانس در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
توافق آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و تهران برای تمدید نظارت آژانس در ایران

اولیانوف در توییتر خود نوشت: " امروز در تهران، یک تصمیم قابل تحسین برای تمدید یک ماهه گرفته شد. این به حفظ جو مثبت در مذاکرات وین در مورد برنامه جامع اقدام مشترک کمک می کند."

پیش از این ایران در مورد تمدید توافق هسته ای به مدت یک ماه به آژانس انرژی هسته ای آژانس اطلاع داده بود.

ایران در 23 فوریه فعالیت های بازرسی آژانس بین المللی انرژی هسته ای را در ارتباط با قانون اقدام استراتژیک برای رفع تحریم ها که تعلیق بازرسی های طولانی مدت و پروتکل اضافی توافق با آژانس بین المللی انرژی هسته ای را پیش بینی می کند، محدود کرد.

ایران توضیح داد که اگر طرفین توافق هسته ای از الزامات تهران پیروی کنند، این اقدام قابل برگشت است و به منزله انصراف از همکاری با آژانس بین المللی انرژی هسته ای و همچنین لغو کلیه بازرسی ها نیست - در مورد منع گسترش سلاح های هسته ای تماس ها برقرار خواهند بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала