هشدار دانشمندان نسبت به خطر شیوع آنفلوانزای مرغی

© AP Photo / Antonio Calanniهشدار دانشمندان نسبت به خطر شیوع آنفلوانزای مرغی
هشدار دانشمندان نسبت به خطر شیوع آنفلوانزای مرغی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2021
اشتراک
دانشمندان چینی در خصوص خطر شیوع آنفلوانزای مرغی هشدار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایج مطالعات دانشمندان چینی که در وب سایت "مدیکال اکسپرس" منتشر شده است، ترکیب و سابقه جهش ویروس آنفولانزای مرغی H5N8 می‌تواند منجر به همه گیری دیگری شود.

شیوع آنفولانزای مرغی در دو کشور اروپایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2020
شیوع آنفولانزای مرغی در دو کشور اروپایی

به گفته محققان، سویه جدید آنفلوانزای مرغی اولین بار در سال 2010 در چین کشف شد. در سال 2014، شیوع این بیماری در پرندگان ژاپن و کره جنوبی و در سال 2016 در هند، روسیه، مغولستان، ایالات متحده و اروپا رخ داد.

در نتایج این مطالعه آمده است: تا سال 2020 شیوع بیماری در 46 کشور مشاهده شده است. شی و گائو (دانشمندانی که این مطالعه را انجام داده‌اند) این موضوع را مورد توجه قرار دادند که این داستان نشان دهنده اینست که ویروس بسیار سریع گسترش می‌یابد. حتی گزارش حاصله نگران کننده تر از گزارش آلودگی هفت کارگر مزرعه در روسیه در دسامبر گذشته است. محققان متذکر شدند که کارگران هیچ علائمی از آنفلوانزای مرغی ندارند. همچنین هیچ نشانی از انتشار ویروس از فردی به فرد دیگر در آنها وجود نداشته است.

در عین حال، دانشمندان از بیماری زایی بالای جهش ویروس آنفلوانزای مرغی خبر دادند و تصریح کردند که فقط نظارت هوشیارانه بر مزارع و بازارها می تواند باعث جلوگیری از شیوع بیماری شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала