کلاهبرداران به راحتی از نام ایلان ماسک برای سرقت 10 میلیون دلار استفاده کردند

© AP Photo / Hannibal Hanschkeکلاهبرداران از نام ایلان ماسک برای سرقت 10 میلیون دلار استفاده کردند
کلاهبرداران از نام ایلان ماسک برای سرقت 10 میلیون دلار استفاده کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
اشتراک
کلاهبرداران ارز های رمزنگاری برای سرقت تقریبا 10 میلیون دلار از نام تسلا و بنیانگذار اسپیس ایکس ، ایلان ماسک استفاده کردند.

به گزارش اسپوتنیک، خلافکاران حساب های افراد مشهور تایید شده توییتر را هک کرده اند. از جمله حساب های بازیکنان هاکی تروی استچر، خواننده مایلی سایرس، سیاستمدار برزیلی لوئیس فرناندو پیسائو و ایلان ماسک را هک نمودند - از طریق حساب های خود، به کاربران وعده داده شده بود پول در ازای سرمایه گذاری اولیه در ارز رمزپایه به انها باز گردانده شود. کلاهبرداران پیشنهاد کردند که به وب سایت های شخص ثالث بروند و بخشی از مبلغ را به آدرس های خاص ارسال کنند.

ایلان ماسک طی فقط یک روز چهار میلیارد دلار ثروتش را از دست داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2021
ایلان ماسک طی فقط یک روز چهار میلیارد دلار ثروتش را از دست داد

به کاربران اطلاع داده شد که پول در آنجا بررسی می شود و سپس پس داده می شود، اما در نهایت این اتفاق نیفتاد.

به گفته سارنگ نارام ، مهندس تحقیقات جرایم سایبری در Tenable ، مقدار زیادی از 10 میلیون دلار در 7 تا 8 مه از طریق حساب های جعلی اسن ال ال یوتوب به سرقت رفته است. در هنگام پخش برنامه Saturday Night Live ، کاربرانی که در ویدئو این برنامه با حضور ایلان ماسک را جستجو می کرند، با پیشنهادات مجرمان سایبری رو به رو شده و ان را انجام می دادند. در نتیجه این پول ها به سرقت رفت.

پیش از این گزارش شده بود که روس ها سالانه تقریباً ده میلیارد روبل به دلیل کلاهبرداران اینترنتی از دست می دهند. تلفات ناشی از اقدامات کلاهبرداران سایبری در سال 2020 نسبت به سال 2019 به میزان 1.5 برابر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала