کشته شدن رهبر بوکو حرام در نیجریه

© AP Photo / Fileکشته شدن رهبر بوکو حرام در نیجریه
کشته شدن رهبر بوکو حرام در نیجریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
اشتراک
رهبر بوکو حرام، ابوبکر شکائو در شمال شرقی نیجریه کشته شد.

به گزارش اسپوتنیک، صحبت های اسلامگرایان که در 72 ساعت گذشته توسط سرویس های ویژه نیجریه مورد رهگیری قرار گرفت، نشان می دهد که رئیس بوکوحرام ، ابوبکر شکائو، کشته شده است. این خبر روز جمعه توسط روزنامه نیجریه ای Daily Nijirien با اشاره به سرویس‌های اطلاعات ملی گزارش شد.

اطلاعات به دست آمده توسط سرویس های امنیتی نیجریه از طریق رهگیری نشان می دهد که شکائو در 19 مه در طی نبردی در شمال شرقی کشور با شبه نظامیان گروه رقیب شاخه دولت اسلامی در غرب آفریقا است، کشته شد. در همین زمان، سرویس های ویژه پیام هایی از افرادی دارند که شاهدان عینی این حادثه بوده اند.

به گفته سرویس های اطلاعاتی، شکائو با یک گروه کوچک در مقر خود در جنگل سامبیس محاصره شد. رئیس بوکوحرام حاضر به تسلیم نشد و با انفجار نارنجک بر به زندگی خود پایان داد.

ابوبکر شکائو یکی از بنیان گذاران بوکو حرام بود و از اعضای رده بالای گروه بود. پس از انشعاب بوکوحرام در سال 2015، هنگامی که گروه شبه نظامیان ایجادکننده دولت اسلامی در غرب آفریقا از آن خارج شدند، شکائو همچنان از نام تاریخی "بوکو حرام" در فعالیت های خود استفاده می کند. در سال 2013، ایالات متحده 7 میلیون دلار برای دستگیری شکائو اختصاص داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала