پیام آیت الله خامنه‌ای به مردم فلسطین و ملت هاى مسلمان

© Photo / IRNAپیام تبریک آیت الله خامنه‌ای به مردم فلسطین
پیام تبریک آیت الله خامنه‌ای به مردم فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
اشتراک
آیت الله خامنه‌ای بابت جنگ با اسرائیل به مردم فلسطین تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به مردم فلسطین برای جنگ دوازده روزه با اسرائیل تبریک گفت.

گزیده‌ای از پیام به این شرح است:

"سلام بر فلسطین مقتدر و مظلوم؛ سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطین، سلام بر غزه‌ی قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همه‌ی گروههای جهادی و سیاسی فلسطین.

خداوند عزیز و قدیر را برای نصرت و عزتی که به مجاهدان فلسطینی عطا کرد سپاس میگویم، و نزول سکینه و طمأنینه بر دلهای مجروح شهید دادگان، و رحمت و بشارت برای شهیدان، و شفای کامل برای آسیب‌دیدگان را از خداوند منان مسألت میکنم، و پیروزی بر رژیم جنایتکار صهیونیست را تبریک میگویم."

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: "دنیای اسلام یکسره در برابر قضیه‌ی فلسطین، مسئول و دارای تکلیف دینی است. عقل سیاسی و تجربه‌های حکمرانی هم این حکم شرعی را تأیید و بر آن تأکید میکند. دولتهای مسلمان باید در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند، چه در تقویت نظامی، چه در پشتیبانی مالی که امروز بیش از گذشته مورد نیاز است، و چه در بازسازی زیرساختها و ویرانیها در غزه."

رهبر انقلاب مطالبه و پیگیری ملتها را پشتوانه‌ی این خواسته‌ی دینی و سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: "ملتهای مسلمان، باید انجام این وظیفه‌ را از دولتهای خود مطالبه کنند، خود ملتها نیز در حدّ توان موظف به پشتیبانی مالی و سیاسی‌اند."

آیت الله خامنه‌ای همچنین تاکید کرد: "وظیفه‌ی مهم دیگر، پیگیری مجازات حکومت تروریست و سفاک صهیونیست است. همه‌ی وجدانهای بیدار تصدیق میکنند که جنایت گسترده‌ی کشتار کودکان و زنان فلسطینی در این ۱۲ روز نباید بی‌مجازات بماند. همه‌ی عوامل مؤثر رژیم و شخص جنایتکار نتانیاهو باید تحت پیگردِ دادگاههای بین‌المللی و مستقل قرار گیرند و مجازات شوند؛ و این به حول قوه‌ی الهی تحقق خواهد یافت،"

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала