تازه ترین خبرها از دستگیری سارقان طلافروشی در تهران

© Fotolia / Branislavتازه ترین خبرها از دسنگیری سارقان طلافروشی در تهران
تازه ترین خبرها از دسنگیری سارقان طلافروشی در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
اشتراک
با تلاش شنابه روزی پلیس آگاهی تهران اعلام کرد، موفق به دستگیری باند سارقان طلافروشی در تهران شده اند.

این خبر باعث خوشحالی بسیاری از مالباختگان و طلافروشی ها شد. در ادامه با ما همراه باشید تا از جزئیات این خبر آگاه شوید.

ماجرا از کجا آغاز شد؟

مرداد ماه سال گذشته اولین گزارش سرقت از طلافروشی در باقر شهر تهران به اداره آگاهی تهران بزرگ اعلام شد. در پی این خبر ماموران نیروی انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند تا بتوانند عاملان سرقت را شناسایی و دستگیر نمایند. طبق تحقیقات اولیه مشخص شد سارقان ابتدا همانند مشتریان معمولی وارد مغازه میشوند و سپس با نشان دادن اسلحه خود اقدام به سرقت نموده اند. البته سرقت آن ها موفق نبوده و به سرانجام نرسید. اما تصویر سارقان در فیلم دوربین مدار بسته فروشگاه ثبت شده بود که سرنخ مهمی برای پلیس به شمار می آمد.

در طول این مدت اعضای باند با در نظر گرفتن چند هدف دیگر، نسبت به انجام چهار سرقت از طلا فروشی های مناطق مختلف تهران اعم از اسلام شهر، بهارستان و ملارد اقدام گردیدند که روال کار در هر چهار سرقت مشابه یک دیگر بوده و سارقان پس از عبور از درب اتوماتیک شیشه ای فروشگاه ها به درون  رفته و پس از آن با استفاده از اسلحه موجب ایجاد رعب و وحشت شده و اقدام به سرقت می کردند.

نحوه دستگیری عاملان سرقت توسط ماموران نیروی پلیس آگاهی

به گزارش خبرنگار نیروی انتظامی، ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران موفق شدند اعضای باند که در طول سال گذشته مرتکب چهار سرقت مسلحانه از طلافروشی های تهران شده بودند هنگام آماده سازی خود برای یک سرقت دیگر، توسط ماموران شناسایی شدند. در همین راستا یک نفر از اعضای این باند به همراه مقدار زیادی سلاح دستگیر شد.

طبق گفته سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، دیگر اعضای باند پس از این که متوجه دستگیری همکار خود شدند، به مخفیگاه های مختلف رفته و پنهان گردیدند. اما این عمل نیز مانع از موفقیت نیروی پلیس نگردید و در نهایت طی عملیات های مختلف هر یک از اعضا دستگیر شدند.

اعترافات اعضای باند سرقت از طلافروشی

در پی دستگیری تمامی اعضای این باند، اعتراف کردند تا کنون به چهار فقره سرقت مسلحانه و خشن دست زده اند. همچنین آن ها اذعان داشتند که بیش از 20 کیلو گرم طلا را در این سرقت ها از طلافروشی های مختلف در سطح شهر تهران ربوده اند. ضمن این که مقدار بسیار زیادی مهمات جنگی، فشنگ، پلاک های جعلی و خودروهای مسروقه از این افراد کشف شد.

توصیه پلیس آگاهی به شهروندان

در پایان پلیس به تمام شهروندان توصیه نمود از سیستم های محافظتی ایمن نظیر درب اتوماتیک پارکینگ مجهز به سیستم امنیتی ، کرکره پلی کربنات شفاف ، دوربین های مدار بسته و دزدگیر هوشمند و ... برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی استفاده کنند. این سیستمها اطلاعات ورود و خروج به ساختمان را به طور دقیق ثبت می کنند . از این رو در زمان بروز حوادثی از قبیل سرقت، آزار و اذیت، تصادفات و ... می توان از اطلاعات ثبت شده در سیستم حفاظتی کمک گرفت تا نیروی پلیس آگاهی با استفاده از این مدارک ثبت شده با سرعت بیشتری سارقان و عاملان حادثه را شناسایی کنند. این امر سبب می شود در اسرع وقت عاملان حادثه دستگیر شوند و امنیت در شهر به طور گسترده ای برقرار گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала