تحریم مراسم عید فطر در کاخ سفید توسط گروه های اسلامی آمریکا

© Sputnik / Alexey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم مراسم عید فطر در کاخ سفید توسط گروه های اسلامی آمریکا
تحریم مراسم عید فطر در کاخ سفید توسط گروه های اسلامی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2021
اشتراک
گروههای اسلامیِ در آمریکا بخاطر مواضع دولت واشنگتن درباره فلسطینی‌ها، با اقدامی اعتراضی شرکت در مراسم عید کاخ سفید را تحریم کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل، بسیاری از گروههای اسلامی در آمریکا از جمله شورای روابط اسلامی-آمریکایی(CAIR)، بزرگ‌ترین جامعه مسلمان ایالات متحده، حضور در مراسم جشن عید فطر کاخ سفید را به خاطر مواضع واشنگتن در قبال حملات اسرائیل به نوار غزه تحریم کرده‌اند. 

شورای روابط اسلامی آمریکا در بیانیه‌ای گفته، در واکنش به مواضع ناامیدکننده و آزاردهنده کاخ سفید علیه خشونتها در فلسطین، ما نیز در تحریم مراسم کاخ سفید به دیگر گروه‌های اسلامی خواهیم پیوست و در آن شرکت نخواهیم کرد. 

نیهاد آواد، مدیر اجرایی ملی این شورا گفته، ما نمی‌توانیم با وجدانی آسوده در جشن عید کاخ سفید شرکت کنیم درحالی‌که دولت جو بایدن به آپارتاید و کشتار زنان و کودکان بیگناه توسط اسرائیل کمک می‌کند. وی تاکید کرد، دولت بایدن قدرت سیاسی و اختیارات لازم را برای توقف این بی عدالتی‌ها در اختیار دارد و ما از وی می‌خواهیم که به جای اینکه در کنار مجرمان و قاتلان بایستد در کنار قربانیان قرار بگیرد. 

در ادامه این بیانیه آمده است؛ اگر کاخ سفید به این مسیر غیرقابل قبول و ضداخلاقی ادامه دهد و زنان و کودکان بیشتری در فلسطین کشته شوند روابط شورای اسلامی-آمریکایی و دیگر گروههای مدنی و حقوق بشری با دولت آمریکا شدیدا آسیب خواهد دید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала