نظرات و بازدید کدخدایی از ستاد انتخابات کشور

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نظرات و بازدید کدخدایی از ستاد انتخابات کشور
نظرات و بازدید کدخدایی از ستاد انتخابات کشور  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2021
اشتراک
سخنگوی شورای نگهبان در ایران با بیان اینکه امسال جشنواره ثبت نام نداشتیم، گفت: شورا برای بررسی صلاحیت داوطلبان ۵ روز فرصت دارد و در صورت لزوم این فرصت را می‌تواند پنج روز دیگر تمدید کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، «عباسعلی کدخدایی» روز جمعه و بعد از بازدید از ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه هم از باب وظیفه نظارتی که بر روند انتخابات داریم و هم برای خدا قوت گفتن به دوستان در وزارت کشور از ستاد بازدید کرده ام، گفت: دوستان وزارت کشور تدابیر خوبی اندیشیده‌اند و خوشبختانه امسال با توجه به مصوبه شورای نگهبان امسال شاهد جشنواره ثبت نام نبودیم.

 سلاح  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
عملیات تروریستی در آستانه انتخابات ایران خنثی شد + عکس

وی یادآورشد: بر اساس آمار ارائه شده، ثبت نام افرادی که شرایط اولیه را نداشته‌اند،  خیلی کم شده است. ما در شورای نگهبان مصر هستیم کسانی که واجد شرایط هستند حتما شرکت کنند تا مردم برای انتخاب گزینه های خود تنوع بیشتری در اختیار داشته باشند.

وی همچنین درباره فرصت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان گفت: شورای نگهبان طبق قانون پس از پایان ثبت نام ۵ روز فرصت اولیه دارد که نظر خود را اعلام کند و از روز یکشنبه بررسی‌ها شروع می شود. اگر بتوانیم در این پنج روز اعلام نظر می‌کنیم و اگر فرصت کم بود می‌توانیم درخواست تمدید مهلت بررسی را داشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه قبلا اعلام کرده بودید چهره‌های قبلا رد صلاحیت شده در انتخابات حضور نیابند اما شاهد حضور این افراد بوده‌ایم، گفت: بارها توضیح دادم که قانون ملاک ما است و قانون منعی برای ثبت نام ندارد.

کدخدایی افزود: بنده به جهت توصیه شخصی نه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری بلکه در مورد انتخابات مجلس نیز معمولا توصیه‌هایی به افرادی که وضعیت گذشته‌شان تغییری نکرده، داریم.

به گفته سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات تا پایان سومین روز ثبت نام، ۲۱۱ نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала