گزارش و تحلیل

امروز به هند کمک کنیم

© REUTERS / Francis Mascarenhasامروز به هند کمک کنیم
امروز به هند کمک کنیم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
اشتراک
در جهان معاصر، تا زمانی که هر کشور در امنیت نباشد، هیچ کشوری نمی تواند در امنیت باشد.

در هند، تعداد افراد مبتلا به کرونا روزانه از 400 هزار نفر گذشته است.

اسپوتنیک به نقل از سایت پراجکت سیندیکیت آمریکا می نویسد: جنید نبی پزشک هندی نژاد از بوستون آمریکا چینین یادآوری می کند: پدر دکتر من اغلب در واکسیناسیون های سالانه، من را همراهی می کرد. در راه ، پدرم به من در مورد سیستم ایمنی بدن انسان حکایت کرده و گفت که واکسن ها حاصل تلاش دانشمندان و شرکت های سراسر جهان است، و این واکسن ها محافظت از هرکسی را که آن را دریافت می کنند تضمین می نماید.

امروز در هند ، تعداد موارد روزانه آلودگی به کووید -19 از 400 هزار نفر فراتر رفته است (یک رکورد جهانی) ، بیش از 245 هزار نفر فوت کرده اند. کنند. تکثیر سریع منجر به افزایش سریع تعداد جهش ها می شود. هند به کمک فوری نیاز دارد ، در غیر این صورت مشکلات کل جهان را تهدید می کند.

مدل های اپیدمیولوژیکی از موسسه سنجش و ارزیابی بهداشت دانشگاه واشنگتن پیش بینی می کنند که افزایش عفونت در هند تا اواسط ماه مه افزایش یابد و تعداد کل مرگ و میر این کشور در اثر کووید - 19 می تواند بیش از یک میلیون نفر باشد.

مقامات هند: اجساد را در رودخانه مقدس نریزید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
مقامات هند: اجساد را در رودخانه مقدس نریزید

احمقانه است که سیاست گذاران جهانی تصور کنند که تأثیر بحران به یک کشور محدود خواهد شد. گردش کنترل نشده ویروس منجر به ظهور گزینه هایی می شود که می توانند همه گیری را طولانی کنند. سویه هندی B.1.617 قبلاً در 19 کشور دیگر از جمله ایالات متحده دیده شده است. این احتمال وجود دارد که این سویه از پاسخ ایمنی فرار کند. علاوه بر این ، ما هنوز نمی دانیم که آیا واکسن های تأیید شده در حال حاضر از B.1.617 محافظت می کنند یا خیر.

ظهور این سویه در کشورهایی با تراکم بالای جمعیت ، ظرفیت نا کافی برای مراقبت های ویژه و واکسیناسیون کووید-19 زیر 5٪ (پاکستان و بنگلادش) نگران کننده است. کشورهای آفریقا و آمریکای جنوبی هنوز در حال بهبودی از گسترش کنترل نشده سویه برزیل هستند. اگر B.1.617 توانست این همه آسیب به هند وارد کند - کشوری با ظرفیت متوسط ​​سیستم بهداشتی - در کشورهای کمتر مجهز می تواند ویرانگر باشد.

هند بیش از 60٪ واکسنها را در سراسر جهان تأمین می کند و قرار بود برای تولید واکسن کووید-19 برای بسیاری از کشورها تلاش کند. اما در حال حاضر   واکسن های کووید-19 در هند در حال اتمام است و موسسه سرم هند - بزرگترین تولید کننده واکسن در جهان - هنوز در شرایطی نیست که بتواند تولید خود را افزایش دهد. اقتصاددانان پیش از این اعلام کرده اند که کشورهای فقیر ممکن است تا سال 2023 به پوشش گسترده واکسیناسیون علیه کووید-19 نرسند.

امروز جامعه جهانی باید تلاش های خود را متحد کند - سلامت مردم و اقتصاد نه تنها هند ، بلکه کشورهای دیگر نیز در معرض خطر است. برای کاهش تأثیر این بحران ، دولت ها می توانند اقدامات زیر را انجام دهند.

ثبت شیوع عفونت افشانک سیاه در هند درگیر کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2021
ثبت شیوع عفونت "افشانک سیاه" در هند درگیر کرونا

اول ، ایالات متحده باید در این امر نقش اصلی را داشته باشد ، که تقریبا 600 هزار شهروند را به دلیل آلودگی به کووید-19 از دست داده است (بیش از هر کشور دیگر). دولت رئیس جمهور جو بایدن متعهد شده است که 60 میلیون دوز واکسن آکسفورد-آسترا زنکا را اهدا کند، اما طبق آخرین آمار، تحویل آنها ممکن است دو ماه طول بکشد. این روند باید تسریع شود. ایالات متحده همچنین باید به منظور افزایش ظرفیت تولید هند، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید واکسن کووید-19 را سازماندهی کند.

دوم ، جامعه بین المللی باید در حمایت از رد مالکیت فکری (IP) مربوط به مشکل کووید-19 ، از جمله واکسن ها ، به ایالات متحده بپیوندد. مدتهاست هند و آفریقای جنوبی از این اقدام در WTO حمایت می کنند. کمتر از 2٪ هندی ها کاملاً واکسینه شده اند ، بنابراین نمی توان اهمیت این امتناع را بیش از حد بیان کرد. همانطور که جفری دی ساکس (یکی از برجسته ترین متخصصان جهان در زمینه توسعه اقتصادی پایدار) اخیراً توضیح داد ، نوآوری دارویی را می توان با جبران خسارت از دارندگان مالکیت فکری حمایت مالی کرد در حالی که واکسیناسیون را به طور فعال در هند و جاهای دیگر ادامه داد.

برای ارتقاء ظرفیت سیستم بهداشتی هند، کشورها همچنین باید اعمال خود را با سازمان بهداشت جهانی - WHO هماهنگ کنند. چین می تواند در زمینه ظرفیت سازی مشاوره دهد: وقتی این کشور در اوایل سال جاری شاهد افزایش عفونت ها بود ، آنها بیمارستان را در مدت 5 روز احداث کردند. نیجریه و ایالات متحده می توانند پشتیبانی فنی برای تبدیل امکانات بزرگ ورزشی به بخشهای جداسازی مبتلاییان به کووید-19 فراهم کنند.

ثبت شیوع عفونت افشانک سیاه در هند درگیر کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2021
ثبت شیوع عفونت "افشانک سیاه" در هند درگیر کرونا

سازمان های پزشکی بین المللی باید تأمین مواد اولیه ، از جمله اکسیژن ، تجهیزات محافظت شخصی و داروها را ترتیب دهند. علاوه بر این ، کشورهایی که تا حدی از بیماری همه گیر بهبود یافته اند می توانند دستگاه های غلظت اکسیژن و دستگاه های تهویه را تأمین کنند.

و مهمتر از همه ، مهمترین درس همه گیری کووید-19 : تا زمانی که هر کشور در امنیت نباشد، هیچ کشوری نمی تواند در امنیت باشد. بحران هند نه تنها ماهیت جهانی بهداشت عمومی را برجسته کرد، بلکه فرصتی را فراهم آورد تا بار دیگر مزایای همکاری بین المللی نشان داده شود.

جنید نبی عضو ارشد موسسه آسپن و عضو کارگروه تنظیم بهداشت دیجیتال و نوآوری در سازمان بهداشت جهانی است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала