همدردی شهرداری تهران با قربانیان واقعه تروریستی کابل

© کریمهمدردی شهرداری تهران با قربانیان واقعه تروریستی دانشگاه کابل
همدردی شهرداری تهران با قربانیان واقعه تروریستی دانشگاه کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
اشتراک
برج آزادی تهران برای همدردی به قربانیان حادثه تروریستی دانشگاه کابل به رنگ پرچم افغانستان درآمد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور ابراز همدردی مردم ایران و دولت ایران با ملت افغانستان و خانواده های جان باختگان حادثه تروریستی  کابل ویدیو مپینگی را امشب در برج آزادی اجرا کرد.

​این برنامه با حضور عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان در تهران و دکتر برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان در تهران، اظهار داشت: حادثه تروریستی دانشگاه کابل مردم منطقه و جهان را متاثر ساخت. مردم ایران و حکومت جمهوری اسلامی ایران خصوصا شهرداری تهران بخاطر اینکه اظهار همدردی و غم شریکی کرده باشند امروز برج آزادی را با پرچم افغانستان نورپردازی کردند که از بابت این غم شریکی و همدردی کشور دوست و همسایه تشکر می کنیم. واقعا یک اقدام فوق العاده و تاریخی بود که برای نخستین بار رخ داد. این نورپردازی که با پخش متواتر سرود ملی افغانستان همراه بود از این بابت از مردم ایران و حکومت ایران و البته تمامی دست اندرکارانی که این برنامه را مدیریت کردند تشکر می کنیم.

برزین ضرغامی رییس سازمان زیباسازی شهر تهران، نیز بیان داشت: حادثه ای که در کابل رخ داد در کشور همزبان و همسایه اتفاق افتاده که ما پیشینه و تاریخ مشترکی با این کشور داریم تعداد زیادی از افغانستانی ها در این سال ها در ایران زندگی کردند و الان هم زندگی می کنند و اتفاقی که افتاده لازم بود ما هم به عنوان کسانی که همسایه و همزبان و هم تاریخ کشور افغانستان هستیم این اتفاق ناگوار را تسلیت بگوئیم به کسانی که در این حادثه عزیزانشان را از دست دادند و از این طریق ابراز همدردی کرده باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала