ایران به بالاترین سطح غنی سازی در برنامه هسته ای خود رسید

© Photo / IRNAایران به بالاترین سطح غنی سازی در برنامه هسته ای خود رسید
ایران به بالاترین سطح غنی سازی در برنامه هسته ای خود رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
اشتراک
آژانس انرژی هسته ای: ایران که پیش از این آغاز غنی سازی 60 درصدی اورانیوم را اعلام کرده بود به دلیل ویژگی های فرایند تولیدۀ اورانیم 63 درصد غنی شده بدست آورد که حداکثر سطح اورانیوم غنی شده در برنامه هسته ای ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل آسوشیتدپرس، آژانس انرژی هسته ای اعلام کرد: ایران که پیش از این آغاز غنی سازی 60 درصدی اورانیوم را اعلام کرده بود به دلیل ویژگی های فرایند تولید، اورانیم 63 درصد غنی شده بدست آورد که حداکثر سطح اورانیوم غنی شده در برنامه هسته ای ایران است.

بر اساس گزارش آژانس، نمونه های گرفته شده در 22 آوریل "سطح غنی سازی را تا 63٪ نشان دادند ... این مربوط به نوسانات سطح غنی سازی است که ممکن است در فرایند تولید بوجود بیاید."

اورانیوم غنی شده تا سطح 60 درصد هنوز به عنوان اورانیوم مورد استفاده در تسلیحات محسوب نمی شود، اما سطح غنی سازی در حال حاضر بسیار بالا است.

علاوه بر این آژانس به مشکلات مذاکرات در وین در مورد توافق هسته ای ایران (برجام) اشاره کرد که از آوریل آغاز شده است. هدف از مذاکرات وین توافق در مورد چگونگی و شرایطی است که ایالات متحده و ایران می توانند به توافق اتمی بین ایران و واسطه های بین المللی عمل کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала