وزارت صنعت ایران: میوه‌های دپو شده مربوط به دلال‌ها بوده

© Sputnik / Kirill Kallinikovوزارت صنعت ایران: میوه‌های دپو شده مربوط به دلال‌ها بوده
وزارت صنعت ایران: میوه‌های دپو شده مربوط به دلال‌ها بوده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2021
اشتراک
وزارت صنعت ایران میوه‌های دپو شده پیش از نوروز را مربوط به دلال‌ها دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزارت صنعت ایران اعلام کرد: " میوه های دپو شده اصلا مرتبط با طرح تنظیم بازار شب عید نبوده و صرفاً ناشی از منفعت طلبی برخی از واسطه گران بازار بوده که با عدم عرضه در زمان افزایش تقاضا، قصد ایجاد تنش در بازار را داشتند."

وزارت صنعت ایران در واکنش به انتشار خبری تحت عنوان "مقصر فساد هزاران تن میوه شب عید کیست" توضیحاتی را از طریق این رسانه ارائه داد.

متن پیام این وزارت خانه به شرح زیر است:

" بر اساس بند 4 ماده 1 قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب مورخ 05/08/99 مجلس شورای اسلامی، تعیین سیاست های اجرایی صادرات و واردات محصولات اساسی کشاورزی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه به عهده شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

- اجرای طرح خرید، ذخیره‌سازی و توزیع میوه ایام پایانی سال 1399 و نوروز 1400 به میزان 27 هزار تن پرتقال تامسون شمال و والنسیا و 15 هزار تن سیب درختی (قرمز و زرد) با هدف حمایت از تولیدات داخلی و بهره‌مندی عمومی خصوصاً اقشار کمتر برخوردار و تنظیم بازار،توزیع میوه در ایام پایان سال از تاریخ 24/12/1399 با واگذاری تعیین قیمت به کارگروه‌های استانی درسقف یارانه سال 1398 آغاز و اقدام گردید. هماهنگی با زنجیرههای تولیدی و توزیعی بخش خصوصی و سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با حضور استان‌های معین تولیدکننده سیب درختی و پرتقال (آذربایجانغربی، مازندران و دماوند) به منظور واگذاری غرفه رایگان جهت توزیع مکفی سیب و پرتقال به طوری که سودجویان و دلالان در ایام پر مصرف نتوانستند بازار را دچار نوسان قیمت نمایند.

با توجه به  انتشار اخبار فاسد شدن میوه‌های طرح تنظیم بازار بدینوسیله اعلام می دارد: میوه های دپو شده اصلا مرتبط با طرح نبوده و صرفاً ناشی از منفعت طلبی برخی از واسطه گران بازار بوده که با عدم عرضه در زمان افزایش تقاضا، قصد ایجاد تنش در بازار را داشتند.

این نکته ضروریست: در حال حاضر قیمت میوه در بسیاری از اقلام از جمله سیب درختی، پرتقال، موز و ... روند کاهشی دارد و بازار از منظر تامین کالا با قیمت مناسب و متعارف، نسبتاً پایدار است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала