خوش بینی بورل به مذاکرات هسته‌ ای در وین

CC BY 4.0 / Pietro Naj-Oleari / خوش بینی بورل به مذاکرات هسته‌ ای در وین
خوش بینی بورل به مذاکرات هسته‌ ای در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2021
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست امروز وزرای خارجه عضو این اتحادیه در تشریح ارزیابی خود از مذاکرات هسته‌ ایِ در جریان در وین بیان داشت: فرصت ۲ هفته‌ ای وجود دارد و من به آن خوش‌ بین هستم.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در رابطه با روند مذاکرات جاری در وین اعلام کرد: خوش‌ بین هستم، فرصتی وجود دارد که برای ۲ هفته تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی در نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا در ادامه اضافه کرد: اما کارهای زیادی لازم است، زمان محدود است و امیدوارم مذاکرات وارد مرحله گفتگوهای بی‌ وقفه شوند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی وین، در پیامی توییتری اعلام کرد: هیئت‌ های روسیه و آمریکا در مذاکرات پیرامون توافق هسته‌ ای امروز دوشنبه جلسه مفیدی را برگزار کرده و پیرامون پیشرفت های حاصله گفتگو کردند. مانند همیشه بحث ها کاری و مفید بودند.

​اولیانوف در پیام توییتری دیگری نیز از دیدار امروز خود با رؤسای هیات های مذاکره کننده انگلیس، فرانسه و آلمان (تروییکای اروپایی) در وین و گفتگو درباره برجام بازگشت به برجام خبر داد. وی خاطر نشان کرد: ما در مورد وضعیت فعلی امور و موضوعاتی که باید برای دستیابی به هدف مشترک خود حل و فصل شود ، دیدگاه سازنده ای داشتیم.

​کمیسیون مشترک برجام در جلسه خود دور جدیدی از مذاکرات مربوط به احیای کامل توافق هسته ای را آغاز کرده است. شرکت کنندگان در مورد لزوم تشدید روند مذاکرات توافق کردند. به نظر می رسد هیئت ها برای دستیابی به هدف آماده هستند تا هر زمان ممکن در وین بمانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала