پوتین: روز پیروزی برای روسیه همیشه مقدس است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روز پیروزی برای روسیه همیشه مقدس است
 پوتین: روز پیروزی برای روسیه همیشه مقدس است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2021
اشتراک
ولادیمیر پوتین در جریان سخنرانی در رژه روز پیروزی در مسکو بیان داشت که ملت شوروی یک حکم تاریخی در خصوص نازیسم صادر کرد و این «طاعون قهوه ای » را پشت سر گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین خطاب به مردم روسیه گفت: من روز پیروزی را به شما تبریک می‌گویم پیروزی با اهمیت عظیم و تاریخی برای سرنوشت تمام جهان، این روز پیروزی برای روسیه و مردم ما یک روز مقدس بود، هست و خواهد بود.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: «این حق ما از نظر خویشاوندی با کسانی است که نازیسم را شکست دادند، ما وارث قانونی نسل برنده هستیم. نسلی که ما برای شان احترام و افتخار قائلیم.»

ولادیمیر پوتین بیان داشت: « پاسخ به حملات انبوه نازی ها یک احساس عزم عمومی و مقاومت برای دفع حملات ایجاد کرد. همه کاری انجام شد تا دشمن شکست بخورد و قاتلان مجازات اجتناب ناپذیر و عادلانه ای داشته باشند.»

پوتین خاطر نشان کرد: « مردم شوروی این سوگند مقدس را ادا کردند که از میهن خود دفاع کنند و کشورهای اروپایی را از طاعون قهوه ای آزاد سازند. این یک حکم تاریخی بود که درباره نازیسم صادر شد.»

رژه نظامی اصلی به مناسبت ۷۶ مین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم روز یکشنبه در پایتخت روسیه با حضور بیش از ۱۲ هزار سرباز و بیش از ۱۹۰ واحد  فناوری نظامی و ۷۶ بالگرد و هواپیما در حال برگزاری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала