ثبت واکسن اسپوتنیک لایت تک دوزی در روسیه با اثربخشی 80 درصدی

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر ثبت واکسن اسپوتنیک لایت تک دوزی در روسیه با اثربخشی 80 درصدی
ثبت واکسن اسپوتنیک لایت تک دوزی در روسیه با اثربخشی 80 درصدی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
اشتراک
واکسن کرونای تک دوزی "اسپوتنیک لایت" (واکسن سبک شده برای جلوگیری از ابتلا به کرونا) در روسیه به ثبت رسید، اثربخشی آن 79.4 درصد است که این رقم از بسیاری از واکسن های دو مرحله ای بیشتر است.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که وزارت بهداشت روسیه، مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالای در روسیه و این صندوق، ثبت واکسن تک دوزی "اسپوتنیک لایت" ضد کرونا را اعلام می کنند. میزان اثربخشی این واکسن %79.4 است. شاخص اثر بخشی حدود هشتاد درصدی واکسن بیشتر از شاخص بسیاری از واکسن های دو دوزی است که در دیگر کشورهای جهان یافت می شود.

پوتین: واکسن اسپوتنیک لایت آماده برای ثبت است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
پوتین: واکسن "اسپوتنیک لایت" آماده ثبت است

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که واکسن "اسپوتنیک لایت" آماده برای ثبت است. تاتیانا گولیکوا، معاون نخست وزیر روسیه نیز در این خصوص گفت: واکسن کرونای "اسپوتنیک لایت" پس ثبت، در اختیار افراد ۱۸ تا ۶۰ سال برای ترزیق قرار می گیرد. اکنون واکسن اسپوتنیک لایت به طور کامل ثبت شده است.

واکسن روسی " اسپوتنیک وی" علیه کرونا در 64 کشور با بیش از 3.2 میلیارد نفر جمعیت تایید شده است. این واکسن از نظر تعداد تأییدیه های دریافت شده از تنظیم کننده های دولتی در رده دوم جهانی قرار دارد. اثربخشی واکسن " اسپوتنیک وی" بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها در مورد 3.8 میلیون روس واکسینه شده 6/97 درصد بوده است. این بالاتر از داده های منتشر شده توسط مجله پزشکی Lancet (91.6٪) ، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) و مرکز تحقیقات گامالیا است که قبلا گزارش شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала