فایل صوتی ظریف باعث شد تا جان کری به دردسر بیفتد

© AP Photo / Jason DeCrowفایل صوتی ظریف باعث شد تا جان کری به دردسر بیفتد
فایل صوتی ظریف باعث شد تا جان کری به دردسر بیفتد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2021
اشتراک
قانونگذاران آمریکایی جان کری را به ارائه اطلاعات به ظریف درباره حملات اسرائیل در سوریه متهم کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، با توجه به مطالب مطرح‌شده در فایل صوتی منتشرشده از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، گروهی از قانونگذاران آمریکایی خواستار ارائه مدارکی از سوی کاخ سفید در ارتباط با روند تأیید صلاحیت‌های امنیتی جان کری شده‌اند.

پایگاه هیل، نزدیک به کنگره آمریکا اعلام کرد: قانونگذاران جمهوری‌خواه در کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا با متهم کردن جان کری به ارائه اطلاعات به ظریف درباره حملات اسرائیل در سوریه از کاخ سفید خواسته‌اند مدارکی را درباره روند تأیید صلاحیت امنیتی او ارائه کند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2021
ربیعی: ماجرای فایل صوتی ظریف در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران بررسی شد

قانونگذاران جمهوری‌خواه درخواست خود را با ارسال نامه‌ای به دانا ریموس، مشاور حقوقی کاخ سفید مطرح کرده‌اند. این نامه به امضای تمامی اعضای جمهوری‌خواه کمیته مورد نظر به استثنای سه نفر رسیده است. 

ظریف در فایل صوتی گفت‌وگوی خود با سعید لیلاز که در روزهای اخیر انتشار یافته است، درباره گفت‌وگو با جان کری درخصوص حملات اسرائیل به مواضعی در سوریه، ادعاهایی را مطرح کرد.

اظهارات ظریف موجی از انتقادات جمهوری‌خواهان علیه جان کری را به دلیل آنچه افشای اسرار اسرائیل خوانده شده، برانگیخته است و کار تاجایی پیش رفته است که نمایندگان جمهوری‌خواه خواستار استعفای کری از دولت بایدن شدند. قانونگذاران آمریکایی در نامه خود که سه‌شنبه خطاب به کاخ سفید نوشته‌اند درباره حضور جان کری در شورای امنیت ملی آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها همچنین نوشته‌اند با توجه به ادعاهای مطرح‌شده علیه کری لازم است تأییدیه‌های امنیتی او مورد بررسی مجدد قرار بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала