وزاری خارجه جی-7 در مورد ایران، روسیه و ویروس کرونا بحث خواهند کرد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر وزاری خارجه جی-7 در مورد ایران، روسیه و ویروس کرونا بحث خواهند کرد
وزاری خارجه جی-7 در مورد ایران، روسیه و ویروس کرونا بحث خواهند کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
اشتراک
اولین نشست حضوری وزرای خارجه جی-7 طی دو سال گذشته از روز دوشنبه در پایتخت انگلیس آغاز می شود. جلسات عمومی در مرکز لندن برای 4 تا 5 ماه مه برنامه ریزی شده است، اولین روز این مجمع به جلسات دوجانبه اختصاص خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه دولت انگلیس، که امسال ریاست انجمن غیر رسمی هفت کشور از نظر اقتصادی پیشرفته جهان را بر عهده دارد، علاوه بر روسای امور خارجه انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده، فرانسه و ژاپن، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، نمایندگانی از استرالیا، هند، کره جنوبی و آفریقای جنوبی و لیم جوک هوئی دبیرکل انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آسه آن) حضور دارند.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا به این مناسبت گفت: نشست این هفته جی-7 نشان خواهد داد که چگونه "بریتانیای جهانی" (مفهومی از دولت بریتانیا که برای نشان دادن نقش جدید بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا طراحی شده است) بزرگترین اقتصادهای جهان را برای پاسخگویی به چالش های مشترک متحد می کند.

وی افزود: "ما برای اطمینان از دسترسی عادلانه به واکسن ها در سراسر جهان، تعیین اهداف جهانی برای آموزش دختران، توافق بر سر اقدامات بلند پروازانه جهانی برای حفاظت از آب و هوا و توسعه راه های جدید برای مبارزه با گرسنگی عمل خواهیم کرد."

شرکت کنندگان در این نشست روی اولویت های ژئو پلیتیک شامل ایران، روسیه و چین متمرکز خواهند بود و چالش های جهانی دیگر همچون همه گیری کرونا، تغییرات اقلیمی و خشکسالی نیز مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت. انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا اعضای گروه هفت هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала