چهارمین پرواز هلیکوپتر ناسا در مریخ انجام نشد

© Photo / NASA/JPL-Caltech/MSSSبالگرد مریخی
بالگرد مریخی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2021
اشتراک
ناسا نتوانست هلیکوپتر Ingenuityرا بر سطح مریخ به پرواز درآورد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به یادداشت منتشره  ناسا در توییتر، روز 29 آوریل ( پنجشنبه)، ناسا نتوانست هلیکوپتر Ingenuityرا بر سطح مریخ به پرواز درآورد.

به دلیل ناموفق بودن پرواز «بالگرد مریخی نبوغ» بر فراز مریخ، تیم متخصصان به ارزیابی اطلاعات و داده‌ها پرداخته و قصد دارد در آینده نزدیک یک تلاش دیگر را به انجام برساند.

شایان ذکر است که مدتی قبل ناسا هلیکوپتر Ingenuity را برای بار سوم با موفقیت در مریخ به پرواز درآورد تا این هلیکوپتر را در شرایط پیچیده تری مورد آزمایش قرار دهد. همچنین در این پرواز کوچک هلیکوپتر Ingenuity عکس هایی را از سطح مریخ منتشر کرده است که در نوع خود بسیار جالب توجه میباشد.

در این پرواز ناسا هلیکوپتر Ingenuity را بسیار فراتر از ازمایشات قبلی مورد ازمایش قرار داد. این هلیکوپتر در این پرواز با ارتفاع یکسانی نسبت به ازمایش قبلی (5 متر) پرواز کرد ولی با سرعتی 4 برابر بیشتر از ازمایش قبلی (2 متر بر ثانیه در مقابل 0.5 متر بر ثانیه در ازمایش قبلی) و برای مسافتی بسیار دورتر به پرواز درآمد. ناسا در این پرواز، Ingenuity را 50 متر به سمت شمال حرکت داد (بیش از نصف طول زمین فوتبال) و این هلیکوپتر 50 متر دیگر مسیر بازگشتی خود را طی کرد تا در محلی که به پرواز در آمده بود بنشیند.

مریخ‌نورد پرسیویرنس ناسا روز ۱۸ ماه فوریه سال جاری میلادی بالگرد اینجنوئیتی را به همراه خود به مریخ برد و ناسا انتظار دارد که با پرواز‌های چندگانه این بالگرد، اطلاعات جامعی از وضعیت و خاک مریخ به دست آورد و از آن‌ها بتواند برای انجام ماموریت‌های فضایی آینده بهره گیرد.

​ریزبالگرد اینجنیوئیتی یک کیلو و هشتصد گرم وزن دارد و برای ناسا ۸۵ میلیون دلار هزینه داشته است و یکی از ایده‌های نو در اکتشافات فضایی به شمار می‌رود. این بالگردها بیشتر و سریعتر از سطح‌نوردها می‌توانند کرات دیگر را درنوردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала