مرگ دهها نفر بر اثر ازدحام در یکی از اعیاد یهودیان در اسرائیل + ویدئو

© REUTERS / Stringerمرگ دهها نفر بر اثر ازدحام در یکی از اعیاد یهودیان در اسرائیل
مرگ دهها نفر بر اثر ازدحام در یکی از اعیاد یهودیان در اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2021
اشتراک
پزشکان از کشته شدن دهها نفر در اثر ازدحام مردم در جریان برگزاری یکی از اعیاد یهودیان در اسرائیل موسوم به عید "لاک بعومر" خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هاآرتص، این حادثه جمعه شب در کوه مرون در منطقه الجلیل بالا رخ داد. حداقل یکصد هزار زائر در آنجا جمع شده بودند. پیش از این گزارش شده بود که فروریختن جایگاه ها منجر به مرگ تعدادی از مردم شد اما سرویس فوریت های پزشکی "مگن دیوید آدوم" در توییتر توضیح داده که این ازدحام مردم بود که ده ها نفر را به کام مرگ کشاند.

​آوی ماركوس، سخنگوی این سرویس پزشکی گفت: "متأسفانه تعدادی كشته شده اند."

طوری که روزنامه  "هاآرتص" نوشته تعداد آسیب دیدگان این حادثه 38 نفر بوده است. پیش از این ، رسانه ها از بیش از 50 نفر آسیب دیده خبر داده بودند که حال 20 نفر از آنها وخیم است. روزنامه جروزالم پست اعلام کرده 44 نفر کشته شده اند

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، این فاجعه را تسلیت گفت. این سیاستمدار این حادثه را "فاجعه ای عظسم " خواند.

نتانیاهو در توییتی نوشت: "فاجعه ای عظیم در کوه مرون. همه ما برای بهبودی مجروحان دعا می کنیم. من تلاش می کنم  که تعداد نیروهای امداد رسان را در این منطقه افزایش دهم."

اسرائیل برای تخلیه مجروحان و اجساد کشته شدگان از ارتش استفاده کرد.

در جریان برگزاری عید یهودی "لاک بعومر"، آتش افروختن معمول است.  بزرگترین مراسم در کوه مرون برگزار می شود و هرسال هزاران یهودی ارتدکس در آنجا جمع می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала