بازداشت ربايندگان يک بلاگر ايرانى در اوكراين

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بازداشت ربايندگان يک بلاگر ايرانى در اوكراين
بازداشت ربايندگان يک بلاگر ايرانى در اوكراين - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2021
اشتراک
پلیس اوکراین ربایندگان وبلاگ نویس زن ایرانی را شناسایی و بازداشت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی پلیس ملی اوکراین روز جمعه گفت، مأموران اجرای قانون اوکراین گروهی از شهروندان خارجی را که مظنون به زندانی کردن غیرقانونی یک وبلاگ نویس از ایران و سرقت از وی به ارزش 1.4 میلیون دلار هستند، بازداشت کردند.

در بیانیه پلیس اوکراین آمده است: "عوامل پلیس مهاجرت گروهی از خارجیان را به جرم سلب آزادی و سرقت از یک وبلاگ نویس از ایران بازداشت کردند. با استفاده از شرایط آسیب پذیر وی، 100 هزار دلار برای دریافت مهاجرت به اوکراین ازاین زن دریافت کردند. به این ترتیب آنها قول داده بود که به او کمک کند تا از پیگرد قانونی در ایران برای وبلاگ نویسی که ادعا می شود با موازین اخلاقی این کشور مغایرت دارد، فرار کند. در ادامه، در یک آپارتمان اجاره ای در کیف، با تهدید این زن و کودک خردسالش با سلاح، آنها وی را مجبور به انتقال 25 بیت کوین کردند که معادل 1.4 میلیون دلار در کیف پول الکترونیکی آنها است. "

به گفته سرویس مطبوعاتی، یک شهروند 37 ساله اهل ایران مظنون به سازماندهی این طرح است؛ همدستان وی دو شهروند ایرانی بودند که مدتها در اوکراین زندگی می کردند.

این اداره تصریح کرد که متهم تلاش کرد قربانی و فرزندش را به ترکیه ببرد، اما مأموران اجرای قانون اوکراین آنها را بازداشت کردند. آنها با مصادره اموال تا 15 سال زندان در پیش دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала