تأکید نماینده چین بر بازگشت آمریکا و ایران به برجام

© REUTERS / EU Delegation in Viennaتأکید نماینده چین بر بازگشت آمریکا و ایران به برجام
تأکید نماینده چین بر بازگشت آمریکا و ایران به برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
اشتراک
نماینده دائمی جمهوری خلق چین در سازمان های بین المللی در وین، اظهار داشت: توالی بازگشت ایالات متحده و ایران به پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران در درجه اول "احساس عدالت" است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شینهوا، روز سه شنبه، وانگ یون نماینده دائمی جمهوری خلق چین در دفتر سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد: چین معتقد است که مسئله توالی ای که ایالات متحده و ایران اجرای برجام را از سر می گیرند، اول از همه، مسئله احساس عدالت است. نباید گاری را جلوی اسب قرار داد.

نشست سه‌ جانبه ایران، روسیه و چین در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
نشست سه‌ جانبه ایران، روسیه و چین در وین

در این نشست نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران حضور داشتند.

این دیپلمات چینی در پی نتیجه گیری جلسه کمیسیون مشترک برجام، که به ریاست انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا، برگزار شد با تأکید بر اینکه "این هفته، هفته بسیار مهمی خواهد بود" گفت: مذاکرات کمیسیون مشترک در مورد بازگشت ایالات متحده و ایران به برجام برای هفته چهارم در جریان است. پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات حاصل شده است، اگرچه برخی اختلافات اساسی همچنان برای حل وجود دارد.

وانگ یون تاکید کرد: بحران هسته ای کنونی ایران ناشی از اقدامات دولت قبلی ایالات متحده بود که یک جانبه از برجام خارج شد و فشار شدیدی به تهران وارد کرد. بنابراین، ایالات متحده ابتدا باید کلیه تحریم های یک جانبه غیرقانونی علیه ایران و اشخاص ثالث را لغو کند. این رمز موفقیت مذاکرات است. همه طرفها، اول از همه، باید روی این موضوع اصلی تمرکز کنند و آن را حل کنند. در همین حال، کمیسیون مشترک باید نحوه تأیید لغو تحریم های ایالات متحده را بررسی کند.

وی خاطر نشان کرد: چین امیدوار است که همه طرف های ذینفع جنبش فعلی مذاکرات را حفظ کنند، به رویکرد صحیح و اجماع موجود پایبند بمانند و برای رسیدن به هدف مشترک مذاکرات خستگی ناپذیر تلاش کنند.

پیش از مذاکرات، نماینده جمهوری خلق چین، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین، یک نشست سه جانبه برگزار کردند و در طی آن در مورد موضوعات اصلی مربوط به بازگشت ایالات متحده و ایران به برجام گفتگو کردند و در همان روز، نماینده چین همچنین با انریکه مورا دیدار کرد. وانگ یون تأكید كرد كه چین از اتحادیه اروپا برای ایفای نقش هماهنگ كننده مذاكرات حمایت می كند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала