فتح محکم‌ ترین و بزرگترین دژ مأرب توسط انصارالله

© REUTERS / Khaled Abdullahفتح محکم‌ ترین و بزرگترین دژ مأرب توسط انصارالله
فتح محکم‌ ترین و بزرگترین دژ مأرب توسط انصارالله - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
الاخبار: با سقوط الطلعة الحمراء به‌ عنوان مهمترین و بزرگترین دژ حامی شهر مأرب همه آمال و آرزوهای ائتلاف سعودی برای به‌ دست گرفتن زمام امور در جبهه‌های اطراف شهر بر باد رفت.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه الاخبار در گزارشی با اشاره به فتح "الطلعة الحمراء" به‌ عنوان مستحکم‌ ترین و بزرگترین دژ حامی شهر مأرب به‌ دست نیروهای صنعا آورده است: فتح الطلعه به‌ مثابه فرصتی برای ارتش و کمیته‌ های مردمی یمن برای حرکت با سرعت بیشتر به‌ سوی شهر مأرب است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی سعودی

فتح الطلعة الحمراء به‌ عنوان مهمترین دژ مأرب و بزرگترین آن به‌ دست نیروهای صنعا، عقربه‌ های ساعت آزادسازی شهر را به سمت و سویی سوق داده است که هرگز امکان بازگشت به عقب نیست حتی اگر نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و امارات همه نیروهای خود را جمع کنند.

مرحله پس از فتح الطلعة الحمراء مانند قبل از آن نخواهد بود چه از حیث مواضعی که در دسترس‌ تر برای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خواهد بود یا امکان سیطره بر جاده امدادی راهبردی یا تسلط آتشباری بر تپه‌های باقیمانده اطراف شهر مأرب.

فرانس پرس در گزارشی اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پیشروی‌های مهمی که به دست آورده‌اند در سه‌ کیلومتری شهر مأرب قرار داردند.

با وجود حملات سنگین هوایی که بیش از ۵۰ حمله از سوی ائتلاف سعودی به جبهه‌های درگیر در اطراف مأرب طی ۴۸ ساعت گذشته شده است، نبرد الطلعة الحمراء با شروع پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های ملبوده، العطیف، وادی البراء، الزور، الحماجره و بخش‌ های باقیمانده از البلق القبلی شروع شد و عملیات با توجه به استحکامات و تپه‌های بلند، دشوار می‌ نمود.

الاخبار در پایان نوشت: تصمیم نظامی و میدانی این بود که نبرد با حداقل تلفات انجام شود. با وجود همه استحکاماتی که طی دو سال گذشته نیروهای وابسته به هادی در این جبهه ایجاد کرده بودند و با وجود حملات هوایی شدید اما این هرگز مانع از فتوحات نیروهای صنعا نشد.

از سوی  دیگر برخی منابع دیگر اعلام کردند که نیروهای ارتش و کمیته‌ های مردمی یمن بر منطقه «الکساره» در شمال غرب مأرب مسلط شده و در حال پیشروی به‌ سوی شهر مأرب هستند.

مسئولان نظامی وابسته به دولت هادی اعلام کردند که درگیری‌ ها به اطراف منطقه «المیل» در کمتر از شش‌ کیلومتری تا مرکز شهر مأرب کشیده شده است.

این مسئولان اعلام کردند که طی درگیری‌های دو روز گذشته ۶۵ نفر از نیروهای وابسته به ائتلاف ریاض کشته شده‌اند که میان آنها چهار افسر به چشم می‌خورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала