سرگئی لاوروف: روسیه به ایالات متحده پیشنهاد داد که درگیری دیپلماتیک را "لغو" کند

© Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف: روسیه به ایالات متحده پیشنهاد داد که درگیری دیپلماتیک را "لغو" کند
سرگئی لاوروف: روسیه به ایالات متحده پیشنهاد داد که درگیری دیپلماتیک را لغو کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
مصاحبه وزیر امور خارجه روسیه درباره روابط مسکو و واشینگتن با خبرگزاری اسپوتنیک.

به گزارش اسپوتنیک، اخیراً، روابط بین روسیه و ایالات متحده در یک بحران آشکار به سر می برد؛ تحریم های آمریکا یکی پس از دیگری، اخراج دیپلمات ها، روسیه مجبور به تلافی شد و واشنگتن قول داد که "مسکو" را بارها و بارها "مجازات" کند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد اینکه چگونه طرف روسی راهی برای خروج از این وضعیت می بیند و آیا سیاستمداران آمریکایی آماده این کار هستند صحبت کرد.

وی همچنین توضیح داد که چرا وضعیت موجود در روابط دوجانبه حتی از جنگ سرد نیز بدتر است و اگر آمریکا تلاش کند از خطوط قرمز عبور کند، روسیه چگونه واکنش نشان خواهد داد و نظر خود را در مورد اینکه چرا "نمی توان بین تلویزیون و یخچال یکی را انتخاب کرد" توضیح داد.

لاوروف گقت: روابط با آمریکا فقط جهنمی نیست. من شخصاً چنین موارد بدی را به خاطر نمی آورم. حتی از جنگ سرد هم بدتر است. سفیران در کشورهای خود می نشینند. بعد از این چه خواهد شد؟ گزینه توسعه روابط چیست؟

لاوروف: آمریکا و روسیه می توانند به روابط عادی بازگردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
لاوروف: روسیه به ایالات متحده پیشنهاد داد که چگونه رسوایی دیپلماتیک را حل کند

وی افزود: اگر این فقط به ما بستگی داشت، احتمالاً به روابط عادی برمی گشتیم. و به عنوان یک گام اول و به نظر من واضح و نه چندان دشوار همه اقداماتی را که برای محدود کردن کار دیپلمات های روسی در آمریکا انجام شد لغو می شدند- در پاسخ، ما کار دیپلمات های آمریکایی در روسیه را محدود کردیم. ما این را به محض ادای سوگند و روی کار آمدن دولت بایدن ارائه دادیم. من این را به بلینکن گفتم بدون تحمیل.

فقط گفتم که گام آشکار برای ما خنثی کردن همه چیزهایی است که باراک اوباما شروع کرد، هنگامی که چند هفته قبل از اینکه ریاست جمهوری را ترک کند، در را کوبید، تحریک را شروع کرد، اموال روسیه را توقیف کرد و تمام کنوانسیون های وین را نقض کرد، دیپلمات های روسی را اخراج کرد. سپس یک واکنش زنجیره ای آمد. به هر حال، ما مدت هاست که صبور بودیم، ما تا تابستان 2017 صبر کردیم تا پاسخ دهیم چون دولت ترامپ از ما خواست که به افراط و تفریط های دولت اوباما که کاخ سفید را ترک می کرد پاسخ ندهیم. اما دولت ترامپ موفق نشد این وضعیت را به حالت عادی بازگرداند، بنابراین ما باید کم و بیش پاسخ آینه ای می دادیم. اما آمریکایی ها در این مورد آرام نگذاشتند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Sputnik Iran (@sputnik_ir)

می بینیم که دولت بایدن نیز در همین مسیر ادامه می دهد. اگرچه در گفتگوی بین پوتین و بایدن که اندکی پس از تحلیف برگزار شد و در گفتگوی من با وزیر امور خارجه بلینکن، همتایان آمریکایی ما به ما گفتند که آنها در حال بررسی جدی روابط با روسیه هستند و امیدوارند که بسیاری از موارد روشن شود در نتیجه این گفتگو اما نتیجه این مکالمه تحریم های جدیدی بود که ما مجبور شدیم نه تنها به صورت متقابل پاسخ دهیم بلکه همانطور که بارها هشدار داده بودیم ما به صورت نامتقارن عمل خواهیم کرد. از جمله اختلاف قابل توجهی در تعداد دیپلمات ها و کارمندان است که در نمایندگی های دیپلماتیک آمریکا در روسیه کار می کنند که بیش از تعداد دیپلمات های ما در ایالات متحده است. ما در این مورد صحبت کردیم، من عمیق تر نمی روم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала