روحانی: دنیا راهی جز توافق با ایران و لغو تحریم ها ندارد

© Photo / IRNAروحانی: دنیا راهی جز توافق با ایران و لغو تحریم ها ندارد
روحانی: دنیا راهی جز توافق با ایران و لغو تحریم ها ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران در خصوص مذاکرات وین گفت: این مذاکرات نشان دهنده قدرت بالای ایران است و امروز دنیا پذیرفته است که راهی جز توافق با ایران و لغو تحریم ها ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی بیان داشت که با آغاز مذاکرات هسته‌ای، جهان به این نتیجه رسید که می‌شود با ایران نیز مذاکره کرد و بر اساس گفت‌و‌گو به نتیجه رسید.

وی خاطر نشان کرد: ما هم باور داریم که باید مشکلات‌مان را در داخل کشور حل کنیم اما همه باید بدانند که بدون رابطه با دنیا نمی‌توان پیشرفت کرد و نمی‌توان کشور را ساخت.

روحانی با اشاره به اقتصاد مردمی دانش‌بنیان و صادرات محور گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور پیشرفت کند نمی‌توانیم صرفا بر بازار داخلی تکیه کنیم. تلاش برای خودکفایی مطلوب است اما بدون واردات و صادرات و تعامل با جهان نمی‌توان پیشرفت کرد. باید با لحاظ مزیت‌های نسبی، برخی کالاها را تولید، برخی را صادر و برخی را وارد کنیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
نقشه های آمریکا در مذاکرات وین فاش شد

رئیس جمهور ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در عرصه بین‌المللی پیروزی‌های بسیار درخشانی کسب کرده که به دلایل سیاسی کمتر بیان می‌شود، گفت: پیروزی به یاد ماندنی دکتر مصدق در عرصه‌ بین‌المللی این بود که دادگاه بین‌المللی لاهه در پاسخ به شکایت انگلیس اظهار داشت که صلاحیت رسیدگی به این شکایت را ندارد.

روحانی گفت: در دولت تدبیر و امید حداقل دو بار در دادگاه بین‌المللی لاهه علیه آمریکا اقامه دعوی کردیم که در هر دو موضوع دادگاه به رغم تلاش گسترده و مخالفت جدی آمریکا اعلام کرد که صلاحیت رسیدگی به این شکایات را دارد و دو بار نیز در سازمان ملل درخصوص تحریم تسلیحاتی ایران و نیز درخواست آمریکا برای بازگشت خودکار تحریم‌ها توانستیم این کشور را شکست دهیم که در تاریخ کمتر سابقه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала