اعزام کاروان بزرگ نظامی آمریکا به سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanاعزام کاروان بزرگ نظامی آمریکا به سوریه
اعزام کاروان بزرگ نظامی آمریکا به سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2021
اشتراک
منابع مطلع در عراق به شبکه المیادین گفتند که یک کاروان نظامیان آمریکایی حامل سلاح‌ها و مهمات سنگین از عراق وارد سوریه شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، این منابع می گویند همزمان با حرکت این کاروان بالگردهای نظامی آمریکایی نیز بر فراز آسمان پرواز می‌کردند.

بحران سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
داده نمایی
جنگ آمریکا "برای صلح" در سوریه + داده نمایی

این کاروان با عبور از گذرگاه «التنف» در جنوب غرب عراق وارد سوریه شد.

برای دومین بار در یک هفته اخیر است که آمریکا انواع سلاح و مهمات را از عراق به سوریه انتقال می‌دهد.

چند روز قبل نیز منابع سوری از اعزام کاروان آمریکایی متشکل از 24 دستگاه کامیون حامل تسلیحات، مهمات و لوازم لجستیکی مواد و ملزومات لازم به پایگاه نیروهای ایالات متحده در شهر الشداده سوریه خبر داده بودند.

گفتنی است که ایالات متحده در ابتدا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش با نیروهای کُرد وابسته به یگان مدافع خلق در شمال شرق سوریه متحد شد؛ اتحادی که به مخالفت شدید دولت ترکیه علیه حضور این نیروهای کُرد در شمال سوریه و همچنین بروز تنش در روابط دوجانبه واشنگتن- آنکارا انجامید.

با این حال، ایالات متحده به آموزش نظامی این نیروها پرداخته و هزاران دستگاه کامیون مملو از تسلیحات نظامی را برای این نیروها ارسال کرده است.

ایالات متحده در مجموع دارای 11 پایگاه نظامی در استان‌های الحسکه، الرقه و دیرالزور سوریه- مناطق تحت کنترل نیروهای کُرد وابسته به یگانهای مدافع خلق- است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала