به گزارش اسپونیک، به گفته خاله مکیو، پس از آنكه مکیا به جرم توهین به وی در خانه اش، درخواست پلیس کرد، حمله به مکیو از سوی پلیس صورت گرفت.
CPD فیلم ویدئویی از شلیک مرگبار سه شنبه شب به پلیس کلمبوس را منتشر کرد که منجر به کشته شدن یک دختر نوجوان سیاه پوست شد که توسط رسانه ها به نام مکیا برایانت شناخته شد.
Body camera video released by Columbus Police in Ohio shows #MakiyahBryant attacking another female with a knife before she is shot by police. #BLM have been protesting, calling the shooting racist because Makiyah is black. pic.twitter.com/LY1HaJyI1F
— Andy Ngô (@MrAndyNgo) April 21, 2021
این ویدئو نشان می دهد که یک افسر پلیس در حال نزدیک شدن به چندین نفر است که به یکدیگر فریاد می زنند. وقتی افسری به گروهی از افراد نزدیک می شود، درگیری بین دو نفر در گرفته و یکی از آنها به زمین می افتد. در این مرحله، زنی که در نقش دختر نوجوان متوفی ظاهر می شود، با چاقو در دست خود به زن دیگری حمله کرده و پس از آن مأمور چهار بار به طرف دختر ۱۵ ساله متوفی شلیک کرد.
در جریان انتشار فیلم، رئیس پلیس موقت کلمبوس مایک وودز، اظهار داشت که این "حادثه دلخراش برای همه افراد درگیر" بود و پلیس "هنوز" نام این نوجوان را منتشر نمی کند.
گفته می شود که دفتر تحقیقات جنایی در حال تجسس "مستقل" درباره این حادثه است.
وودز تأکید کرد که "به طور معمول ما به این زودی ها اطلاعاتی ارائه نمی دهیم اما نیاز عمومی، تمایل و انتظار برای داشتن شفافیت در مورد آنچه اتفاق افتاده است را درک می کنیم.
شهردار کلمبوس اندرو گینتر، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد انتشار فیلم دوربین، اشاره کرد که بر اساس این فیلم، افسر برای محافظت از دختر جوان دیگری اقدام کرد. شهردار در حالی که نوجوان مرده را به نام صدا نمی کرد، از او به عنوان "یک جوان ۱۵ ساله" یاد کرد.
هازل برایانت عمه این نوجوان، به نقل از دیلی پست، اظهار داشت که این دختر به دلیل اینکه چندین زن بزرگسال به خانه او آمده بودند و مشاجره را شروع کرده بودند، خود با پلیس تماس گرفته و خاطرنشان کرد که این نوجوان برای دفاع از خود چاقو را در دست داشت. این تیراندازی در همان روزی اتفاق افتاد که هیئت منصفه ۱۲ نفره در دادگاه درک شووین را به دلیل قتل مرگبار جورج فلوید در سال گذشته، به هر سه اتهام قتل درجه دو، قتل درجه سه و آدم کشی درجه دو مقصر شناخت.